-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/04 - 20:41
  • 268
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور در دیدار با ایرانیان مقیم تایلند:

صدای مظلوم باشید

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و عضو شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در نشستی با ایرانیان مقیم تایلند دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،حجت‌الإسلام والمسلمین دکتر ایمانی‌پور رئیس سازمان و عضو شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور وسفیر ج.ا.ایران ورایزن فرهنگی کشورمان در  تایلند با جمعی از  ایرانیان مقیم تایلند دیدار کرد .

در این نشست حجت الاسلام ایمانی پور  با اشاره به حفظ سبک زندگی مسلمان ایرانی برای ایرانیان در خارج از کشور گفت : یکی از موضوعاتی که بصورت جدی برای شما ایرانیان مقیم خارج از کشور حفظ سبک زندگی ایرانی است که یکی از مطالب باید در جشن هایی که برگزار ظاهر بشود بعضی جشن هایی که به ظاهر جشن سنتی ما است که این جشن های ارزشی های اخلاق مختص به خود دارد و ما در برگزاری آن بی توجه ایم مانند جشن شب یلدا که پیام خاص خود را دارد پیام اصلی شب یلدا این است که طولانی ترین شب سال را پشت سر می گذاریم که سیاهی را به سمت نور حرکت کنیم اما این پیام بی توجه شده است ما باید برای برگزاری این جشن ها دقت کنیم وارزشهای اخلاقی و اسلامی حفظ نماییم.

عضوشورای عالی ایرانیان گفت : اتفاقی که باید در تایلند انجام گیرد که هم اکنون در بعضی از کشورهای دیگر رویداد داده، داشتن یک مراکز فرهنگی است که مرکزی خارج از سفارت که ایرانیان دردورهمی فعالیتهای فرهنگی انجام دهند و همچنین یک مرکز آموزش زبان هم فرصت خوبی است که موضوع زبان فرهنگی است بعضی ایرانیهای می توانند فارسی حرف بزنند اما نمی توانند بنوسند این وظیفه ما ایرانیها است که در این مسئله بصورت جدی دنبال کنیم.

 

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود : شما  ایرانیان خارج از کشور باید صدای مظلوم باشید و در کنار مظلوم باشید. وقایع فلسطین در نوار غزه می توان گفت یک معجزه است و اسرائیل کاملا شکست خورد، اسرائیل که به داشتن بهترین سازمان های جاسوسی در جهان معروف است کاملا نابود شده است وباید صدا مظلومان فلسطین باشیم .

 و در پایان ضمن تاکید رییس جمهور و رهبری به ارائه خدمات فرهنگی به ایرانیان فارغ از گرایشات آنان به مواردی از جمله ظرفیت دیاسپوراها در جهان ،سبک زندگی و ارزشهای دینی ،ایجاد مراکز فرهنگی ایرانیان و ترویج زبان فارسی برای حفظ هویت فرزندان اشاره کرد .

 

 

 

 

 

. .

. .

تصاویر

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved