-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/02/16 - 16:00
  • 436
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان؛

شهرهای ایران و چین معرفی می‌شوند

مجموعه مستند معرفی شهرهای ایران و چین در شبکه تلویزیون ماهواره‌ای استان گواندونگ چین (GRT) تولید می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدمسعود صادقی، سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین با معاون بین‌الملل و یکی از کارگردانان شبکه تلویزیون ماهواره‌ای استان گواندونگ چین (GRT) دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که در محل دفتر این شبکه در پکن انجام شد، در خصوص زمینه‌های مشترک همکاری بحث و تبادل نظر شد و دو طرف اظهار امیدواری کردند که این دیدار زمینه‌ساز همکاری‌های گسترده رسانه‌ای و تولید مستندهای مشترک بین ایران و چین شود.

صادقی در ابتدای این دیدار، بر عزم جزم کشورمان در توسعه و تعمیق هرچه بیشتر روابط فرهنگی و هنری دو کشور خصوصاً حوزه رسانه تأکید و ابراز تمایل کرد که این همکاری مشترک سبب شود مردم چین شناخت بهتر و واقعی‌تری از ایران امروز و دستاوردهای اخیر آن پیدا کنند.

کارگردان شبکه تلویزیون ماهواره‌ای استان گواندونگ چین (GRT) با استقبال از این پیشنهاد، گفت: ما ایران را از طریق فیلم‌های کارگردانان بزرگی همچون عباس کیارستمی و مجید مجیدی شناخته‌ایم و با توجه به اینکه المان‌ها و نشانه‌های اصلی این فیلم‌ها فقر و روستا هستند به نظر می‌رسد شناخت درستی از جامعه امروز ایران به مخاطب چینی ارائه نمی‌دهند و اکنون علاقه‌مندیم ایران امروز که ایرانی مدرن و پیشرفته هست را بشناسیم.

وی اظهار داشت: این شبکه در نظر دارد مستند سریالی و اپیزودیک در 6 قسمت تولید کند که در هر قسمت 50 دقیقه به معرفی دو شهر از ایران و چین بپردازد (به عنوان مثال : تهران و پکن، اصفهان و گوانگجو و...) و هر شهر 25 دقیقه معرفی شود و ایرانیان در چین و چینی‌ها در ایران راوی آن باشند.

سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در چین در این باره، بیان کرد: هرگونه کمکی در راستای تولید این مستند فاخر را انجام خواهیم داد و امیدواریم این نوع مستندها بیش از پیش تولید شوند که نقش مهمی در تعمیق و گسترش شناخت واقعی از ایران و چین امروز خواهند داشت.

در ادامه این دیدار نیز، مسئولین این شبکه ابراز کردند که تمایل دارند بدانند چه میراثی از چین در ایران و چه میراثی از ایران در چین وجود دارد که می‌توان در روایت شناخت جدید از آنها استفاده کرد.

شایان ذکر است، از جمله ظرفیت‌های این شبکه خروجی رادیویی، تلویزیونی، رسانه‌های نوین، شبکه‌های فضای مجازی و سه ایستگاه خبرنگاری در هنگ کنگ، ماکائو و پکن است. همچنین، سه کانال ماهواره‌ای دارند که یکی از آنها مخصوص کودکان استفعالیت‌های بین‌المللی این شبکه نیز بسیار گسترده و متنوع است. اخیراً مستندی در خصوص معرفی ایران با سرکنسولگری ایران در گوانگجو با محوریت عید بهار چین و نوروز تولید کرده‌اند که بازتاب رسانه‌ای خوبی در چین داشته است.

انتهای پیام

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved