-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/04/14 - 06:37
  • 870
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

شماره 105 مجله «الدراسات الادبیّه» در لبنان به چاپ رسید

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و با همکاری کرسی زبان فارسی دانشگاه لبنان، شماره 105 مجله علمی ـ پژوهشی «الدراسات الادبیّه» به چاپ رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دوفصلنامه مطالعات ادبی مجلة الدراسات در این شماره با قالب و هویت جدید و در 458 صفحه مربوط به تابستان 1402 منتشر شد.

این شماره نیز، مانند شماره‌های پیشین با محوریت تأثیر و تأثر متقابل بین فرهنگ عربی و فارسی، شامل موضوعاتی متعدد در حوزه ادبیات تطبیقی و تأثیر ادبیات فارسی بر ادبیات عربی و جهانی است.

همچنین در  بخش پایانی مجله به تازه‌های نشر در حوزه ادبیات، فلسفه و ادبیات تطبیقی از جمله کتاب سردبیر خانم دلال عباس «ایام مئات فی إیران قبل الثورة» پرداخته شده است.

این مجله دوفصلنامه‌ای است که سالی دو بار منتشر می‌شود و پس از سال‌ها توقف به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در سال 1399 دوباره تجدید به نشر شد و از عدد 104 با قالبی نو و هویتی جدید شروع به انتشار کرد.

همچنین با پیگیری‌های مستمر این نمایندگی فرهنگی، این مجله در اتحاد الجامعات العربیة (معامل التأثیر العربی) اتحادیه دانشگاه‌های عربی به رتبه بالاتر ارتقا پیدا کرد.

شایان ذکر است، «الدراسات الادبیه» در civilica و noormags نیز نمایه سازی می‌شود. برای بارگذاری مقاله‌ها و اطلاعات بیشتر درباره این شماره و سایر شماره‌های گذشته این دوفصلنامه می‌توان به پایگاه اینترنتی https://www.litstudmag.com/ مراجعه کنید.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved