-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/11/10 - 08:26
  • 306
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

شرکت کارگردان کشورمان در بیست و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم داکا

مجید مجیدی با هماهنگی رایزنی فرهنگی ایران و دعوت مدیر جشنواره بین‌المللی فیلم داکا به عنوان مهمان ویژه بیست و دومین دوره این جشنواره و برای برگزاری یک کلاس تخصصی در چارچوب برنامه‌های این رویداد فرهنگی و هنری شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجید مجیدی، چهره جهانی و نام آشنای سینمای ایران با هماهنگی رایزنی فرهنگی ایران و دعوت مدیر جشنواره بین‌المللی فیلم داکا به عنوان مهمان ویژه بیست و دومین دوره این جشنواره و برای برگزاری یک کلاس تخصصی ( Master class ) در چارچوب برنامه‌های این رویداد فرهنگی و هنری بین‌المللی برای شرکت در مراسم اختتامیه جشنواره وارد داکا شد.

طبق برنامه ریزی دبیرخانه جشنواره، کلاس تخصصی مجید مجیدی با حضور بیش از 300 نفر از کارگردان ها، دانشجویان سینما و مهمانان خارجی این رویداد در سالن محل برگزاری مراسم افتتاحیه این جشنواره در موزه ملی برگزار شد.

در این برنامه، مجیدی در مقدمه‌ای از سوابق کاری و معرفی آثار خود صحبت کرد و گفت: سینما جهان وسیعی دارد و مخاطب و دنبال کننده آن جهانی است و از این جهت دایره تاثیر گذاری گسترده ای در دنیا دارد.

مجیدی در باره نگاه خود به سینما و پیام و محتوای یک اثر سینمایی که آن را در آثارش دنبال می کند به نکات مهم و اساسی اشاره و به تشریح آنها پرداخت و برای رشد و توسعه سینمای بنگلادش و جشنواره داکا آرزوی توفیق روزهای خوب و پر رونق کرد.

مجید مجیدی با 4 تن از روسا و مدیران شرکت تولید فیلم " ایمپرس تله فیلم " که مالک شبکه تلویزیونی آی نیز هستند به صورت اختصاصی در باره تولید یک فیلم بلند سینمایی در بنگلادش صحبت و مذاکره کرد.

مدیران این شرکت اعلام آمادگی کردند با نویسندگی و کارگردانی مجید مجیدی به تولید یک فیلم بلند سینمایی در بنگلادش اقدام کنند.

مراسم اختتامیه این جشنواره بین المللی با سخنرانی محمد علی عرفات وزیر جدید اطلاع رسانی و صدا و سیما بنگلادش در محل سالن موزه ملی این کشور برگزار شد. برندگان جشنواره در سه بخش فیلم بلند ، فیلم کوتاه و مستند پس از گزارش احمد مجتبی جمال مدیر جشنوراه ، معرفی و جوایز خود را دریافت کردند.

در شب آخر برگزاری جشنواره پس از مراسم اختتامیه و معرفی برندگان، ضیافت شامی با حضور محمد علی عرفات وزیر جدید اطلاع رسانی و صدا و سیما از طرف شهریار عالم وزیر سابق مشاور در امور خارجه بنگلادش و نماینده فعلی مجلس ملی این کشور که مسئولیت حامیان و سازمان دهندگان برگزاری جشنوراه را هم بر عهده داشت، ترتیب داده شده بود که مجیدی هم در این ضیافت حضور یافت.

شهریار عالم اعلام آمادگی کرد تا در صورت ساخت یک اثر سینمائی در بنگلادش توسط استاد مجیدی، هر گونه همکاری لازم را به عمل آورد.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved