-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/05/15 - 13:44
  • 230
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

شرکت دانشجویان ایرانی در جشنواره بین‌المللی غذا ـ همزیستی هند

دانشجویان 32 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران، کنیا، تانزانیا، بوروندی، تایلند، بنگلادش و افغانستان در جشنواره بین‌المللی غذا ـ همزیستی دانشگاه سیمبایسس شرکت کردند.

دانشجویان ایرانی هند

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشجویان 32 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران، کنیا، تانزانیا، بوروندی، تایلند، بنگلادش و افغانستان که در پونا تحصیل می‌کنند در جشنواره بین‌المللی غذا ـ همزیستی دانشگاه سیمبایسس شرکت کردند.

دانشگاه بین‌المللی سیمبایسس هر ساله، جشنواره بین‌المللی غذا را برگزار می‌کند تا به دانشجویان بین‌المللی فرصتی دهد تا فرهنگ و سنت‌های خود را از طریق غذاهای خود به دانشجویان هندی معرفی کنند.

امسال نیز، دانشجویان بین‌المللی نه تنها از این دانشگاه، بلکه از سراسر مؤسسات در پونا برای شرکت در این رویداد دعوت شدند. آنها آشپزهای حرفه‌ای نیستند، بلکه دانشجویانی هستند که دور از خانه تمام تلاش خود را می‌کنند تا غذاهای معمولی کشور خود را تهیه کنند.

اغلب مواد لازم یا ظروف مناسب یا حتی دستور غذا را ندارند، اما شور و اشتیاق آنها برای تهیه غذاهای محلی خود قابل قدردانی است.

همه شرکت کنندگان غذاهای لذیذ سنتی را از کشورهای مربوطه ارائه کردند. دانشجویان فقط به غذا اکتفا نکردند، بلکه تلاش ویژه‌ای برای تزئین غرفه‌های خود با صنایع دستی فرهنگی خود کردند، لباس‌های بومی خود را پوشیدند و موسیقی محلی کشورهایی را که نمایندگی می‌کردند، پخش کردند.

این رویداد افراد زیادی را به خود جذب کرد که از خوردن غذا از سراسر جهان در زیر یک سقف خوشحال بودند. ونکاتش پراساد، کریکت باز هندی، مهمان اصلی جشنواره غذا بود.

داوران جشنواره غذا شامل سرآشپزهای معروف پونا بودند. شرکت کنندگان بر اساس دکوراسیون غرفه خود، مهارت‌های ارائه و طعم و ارزش غذایی مورد قضاوت قرار گرفتند.

خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی بنا به درخواست یکی از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه پونا، از ایجاد غرفه غذای ایران در این جشنواره حمایت کرد.

این برنامه روز شنبه، 13 مرداد با ارائه غذاهای معروف ایرانی از جمله آش رشته، شله زرد و فرنی برگزار شد. شرکت در این جشنواره علاوه بر تقویت نشاط دانشجویان، موجب آشنایی دانشجویان هندی و سایر دانشجویان خارجی دانشگاه با غذاهای اصیل ایرانی شد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved