-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/01 - 11:38
  • 566
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

شرکت ایران در شصت‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد

رایزنی فرهنگی و خانه کتاب ایران، مؤسسات ملاصدرا، ابن سینا سارایوو و مرکز علوم اسلامی قم بلگراد در شصت‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شصت‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد با شعار «زنده باد کتاب‌ها»، (29 مهر‌ماه) با سخنان ماتیاس انار Enar نویسنده فرانسوی و ولادیسلاو بایاتس، نویسنده مطرح و ناشر موفق انتشارات ژوپوئتیکا، وزیر فرهنگ مایا گوژکوویچ به عنوان فرستاده الکساندر ووچیچ، رئیس جمهوری، به همراه میهمانش آلپیدیو آلونسو گرائو وزیر فرهنگ کوبا که در یک سفر رسمی به صربستان  آمده است و پیر کوچارد، سفیر فرانسه، سفرای کشورهای مختلف و مسئولان فرهنگی به طور رسمی افتتاح شد.

در این مراسم، رشید حسن‌پور، سفیر و امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلگراد نیز حضور داشتند.

ماتیاس انار، نویسنده فرانسوی در سخنانی، گفت: امروز، در زمان‌هایی که انفجار بمب‌ها و ناله‌های قربانیان طنین‌انداز می‌شود، جایی که ما احساس می‌کنیم امیدهایمان در جنگ، از بین رفته است، کشف اینکه کلمات ما هنوز هم می‌توانند از مرزها عبور کنند، آرامش بخش است.

وی افزود: ما اینجا هستیم تا کتاب را جشن بگیریم. اندیشه و آفرینش را جشن گرفتیم و پژواک نبردها از دور به ما می‌رسد. در مواجهه با بلاتکلیفی‌های سیاسی، درگیری‌ها، بحران‌ها، آیا کتاب‌ها همچنان می‌تواند به ما کمک کند؟ تا پناهگاهی برای ما باشد؟

ماتیاس انار گفت: ادبیات و رمان چیزی فراتر از داستان است، بیش از سرگرمی که ما را از ظلم و ستم دنیا دور می‌کند و پرده‌ای از توهم بین ما و واقعیت قرار می‌دهد. رمان، ادبیات، گشایش فضای اندیشه است.

ولادیمیر بایاتس، نویسنده و ناشر تأکید کرد که با قضاوت از تجربه جهان، معلوم شد که نوشتن و نه فقط خواندن، یکی از مؤثرترین داروها در برابر طاعون جهانی است.

وی همچنین، اذعان کرد: هیچ کتابی تا زمانی که خوانده نشود، نوشته نمی‌شود و هیچ کتابی را نویسنده تمام نمی‌کند مگر خواننده.

رشید حسن‌پور، سفیر جمهوری اسلامی ایران از غرفه رایزنی فرهنگی و خانه کتاب ایران، مؤسسات ملاصدرا و ابن سینا سارایوو و مرکز علوم اسلامی قم بلگراد دیدن کرد.

شایان ذکر است، نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد با حضور بیش از 400 ناشر داخلی و خارجی تا هفتم آبان‌ماه جاری ادامه دارد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved