-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/09 - 07:01
  • 218
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

شرکت ایران در جشنواره فیلم دیجیتال «نقش 2»

خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی در جشنواره فیلم دیجیتال «نقش 2» با حضور سه فیلم کوتاه از سازمان سینمایی حوزه هنری شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با دعوت دانشگاه بانوان فاطمه جناح راولپندی، خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی در جشنواره سه روزه فیلم دیجیتال «نقش 2» با حضور سه فیلم کوتاه از سازمان سینمایی حوزه هنری همراه با برگزاری کارگاه آموزشی شرکت کرد.

علاوه بر این، با هماهنگی خانه فرهنگ و اداره کل همکاری‌های رسانه‌ای و فضای مجازی یک کارگاه آموزشی برخط نیز برای دانشجویان بخش فیلم دانشگاه برگزار شد.

یک روز از این جشنواره سه روزه برای آشنایی با سینمای ایران اختصاص یافت که در این راستا سه فیلم کوتاه به نام‌های «بعد از نیمه شب»، «سینمای بی پول» و «یک به توان بی نهایت» دریافتی از سازمان سینمایی حوزه هنری و اجرای کارگاه آموزشی برخط، توسط خانم ماریا ماوتی _ کارگردان و مستند ساز _ با تلاش اداره‌کل همکاری‌های رسانه‌ای و فضای مجازی انجام گرفت.

در این کارگاه برخط، خانم ماریا ماوتی درباره فیلم‌سازی و مستندسازی توضیحاتی ارائه داد و در ادامه به پرسش‌های دانشجویان نیز پاسخ گفت. این بخش نیز مورد استقبال استادان و دانشجویان قرار گرفت.

خانم ماریا ماوتی گفت: هر کشوری که از نظر تاریخ و فرهنگ غنی باشد، فیلم‌های آن کشور خوب و پرمخاطب است. خوشبختانه ایران از نظر تاریخ و فرهنگ کشوری بسیار قدیمی و کهن است؛ بنابراین فیلم‌های ایران دارای جذابیت‌های زیادی است و هرسال کاندید مسابقات جهانی نیز می‌شود.

علی رانا، رئیس بخش رسانه و ارتباطات دانشگاه بانوان فاطمه جناح گفت: فیلم‌های ایران پرمحتوا و هماهنگ با فرهنگ و تمدن اسلامی و شرق است و ما به دانشجویان خود تاکید می‌کنیم که فیلم‌های ایرانی تماشا کنند.

رانا افزود: فیلم‌هایی که از طرف خانه فرهنگ ایران در راولپندی برای نمایش در اختیار ما گذاشته شد خیلی پرمحتوا و حامل فرهنگ اسلامی بود و ما می‌خواهیم در حوزه فیلم‌سازی با ایران همکاری‌های بیشتری داشه باشیم.

مراسم اختتامیه جشنواره سه روزه فیلم دیجیتال «نقش 2» در هتل سرینا اسلام آباد برگزار شد. در این مراسم، فرامرز رحمان زاد، مسئول خانه فرهنگ ایران در راولپندی با دعوت رئیس دانشگاه شرکت داشت.

مرتضی سولنگی، وزیر اطلاعات فدرال پاکستان، سایمه حمید، رئیس دانشگاه بانوان فاطمه جناح، لوی شبانه، نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در پاکستان، کارگردانان و بازیگران فیلم از جمله شهزاد خرم، نورالحسن، پرویز اختر، محمدعلی خان، کنول کهوست، احمد بصرا، فرح حسن، افرادی که در حوزه فیلم‌سازی کار می‌کنند و دانشجویان شرکت کردند.

وی گفت: سینماگران باید به ارزش‌های اسلامی و شرق توجه داشته باشند که اکنون مورد غفلت قرار گرفته است و این باعث نزول جامعه می‌شود.

سولنگی گفت: فیلم‌ها نقش مهمی در ساختن جامعه دارند، بنابراین کارگردانان و فیلم‌سازان صنعت سینما باید در ساخت فیلم، ارزش‌های اسلامی و فرهنگ منطقه را در نظر داشته باشند.

لوی شبانه، نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در پاکستان گفت: فیلم نقش مهمی در زمینه آموزش و پرورش ایفا می کند، فیلم‌سازان باید بر ساخت فیلم هایی تمرکز کنند که آموزش و پرورش بانوان را تشویق کند زیرا میزان تحصیل زنان در پاکستان بسیار پایین است.

کنول کهوست (کارگردان) گفت: منابع محدود، بر خلاقیت کارگردان و هنرمندان تاثیر می گذارد، من از پول کسب و کار خانوادگی ام برای تولید فیلم استفاده کرده‌ام. با وجود محدویت منابع، ما تلاش می کنیم فیلم‌هایی را تحویل جامعه بدهیم که حامل ارزش‌های جامعه و منطقه باشد.

نرگس هاشمی، مدیر اجرایی سابق تلویزیون ملی پی تی وی گفت: نسل جدید در حال غرب گرایی است، بنابراین باید سعی کنیم فیلم‌هایی تحویل جامعه دهیم که ضمن ایجاد خلاقیت، با ارزش‌های اجتماعی و فرهنگ ما سازگار باشد.

در این برنامه، پرویز اختر، فیلمبردار ارشد پی تی وی و کارشناس آموزش، ساجد منیر، مدیر سابق رسانه لوک ورثه و تهیه کننده فیلم مستند، انا کاظمی، احمر سهیل بوسرا نویسنده و مجری فیلم، نرگس هاشمی مدیر اجرایی سابق پی تی وی و تهیه کننده فیلم مستند، شهزاد نواز بازیگر، تهیه کننده،کارگردان و طراح، نورالحسن بازیگر، مجری و تهیه کننده مستند، کنول کهوست کارگردان و تهیه کننده فیلم، سجاد گل ساجی نویسنده تلویزیون، حاجره یامین بازیگر سینما و تلویزیون هم شرکت داشتند.

بنابر اعلام این خبر، در این جشنواره به سه فیلم کوتاه منتخب و سایر عوامل برگزیده جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved