-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/14 - 13:44
  • 412
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

شرکت ایران در بازار خیریه دیپلماتیک سارایوو 2023

جمهوری اسلامی ایران با شرکت در بازار خیریه دیپلماتیک سارایوو 2023 توانست با ارائه محصولات فرهنگی، صنایع دستی، کتاب و غذاهای ایرانی، تصویری زیبنده فرهنگ اصیل و متنوع ایرانی-اسلامی بازتاب دهد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بازار خیریه دیپلماتیک سارایوو 2023 روز شنبه 11 آذرماه در سالن اسکندریه این شهر افتتاح شد و حدود 12 هزار نفر از این رویداد یک روزه، بازدید به عمل آوردند.

این بازار فرصتی را برای عموم مردم بوسنی و هرزگوین، سفارتخانه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی فراهم می‌کند تا ضمن برگزاری یک رویداد فرهنگی بین‌المللی، کمک‌های لازم برای حمایت از کودکان و نوجوانان معلول و کم بضاعت بوسنیایی را فراهم آورند.

در این دوره از بازار خیریه، 45 سفارتخانه و سازمان بین‌المللی و تعدادی از مؤسسات بوسنیائی، غرفه‌هایی را برپا کردند و به ارائه محصولات فرهنگی، هنری و همچنین خوراک کشور متبوع خود پرداختند.

با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی دو ماه گذشته، غرفه جمهوری اسلامی ایران یکی از زیباترین و پررونق‌ترین غرفه‌های این بازار بود که توانست با ارائه محصولات فرهنگی، صنایع دستی، کتاب، زعفران، شیرینی و غذاهای متنوع ایرانی، تصویری زیبنده فرهنگ اصیل و متنوع ایرانی-اسلامی بازتاب دهد.

جهت معرفی هرچه بهتر کشورمان، رایزنی فرهنگی ایران علاوه بر ارائه پوسترها و بروشورهای معرفی ایران، اقدام به طراحی و چاپ QR کدهایی کرد که با اتصال به سایت Visitiran، امکان آشنایی هرچه بهتر و کاملتر مخاطبین با کشورمان را فراهم آورد.

میزان استقبال از غذا و شیرینی‌های ایرانی به حدی بود که چند ساعت پیش از پایان بازار، تمامی محصولات به فروش رفت و این موضوع نشان از ظرفیت بالای دیپلماسی غذای کشورمان در سطح بین‌المللی دارد.

همچنین، نظر به ارائه غذاها و شیرینی‌های متنوع ایرانی در محل غرفه، از علاقه‌مندان برای حضور در کلاس‌های آموزش آشپزی ایرانی که با هماهنگی رایزنی فرهنگی و توسط یکی از بانوان ایرانی مقیم برگزار خواهد شد، ثبت نام به عمل آمد.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved