-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی

سوگواری ابا عبدا... الحسین (ع) و اصحاب با وفایش در بلگراد

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ در مراسم شب عاشورای حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های مقیم و همچنین جمعی از دانشجویان ایرانی و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوگ و ماتم سالار شهیدان و شهدای دشت کربلا به عزاداری و سینه زنی و روضه خوانی پرداختند.

دکتر معمر خلیلویچ در این مراسم گفت: شهادت حضرت سید الشهدا (ع)، بر اساس روایت حضرت ختمی مرتبت (ص)، حرارت و گرمایی در دل‌های مؤمنان ایجاد می‌کند که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: عناد با حسین (ع) لایه‌ها و جنبه‌های مختلفی دارد. معاند حضرت فقط کسانی نیستند که در مقابل او در صف جنگ ایستادند، بلکه آن‌هایی هستند که با اندیشه حسینی در عناد و با معیار‌های حسین (ع) در جنگند. در ادامه، آیات پایانی سوره مبارکه «فجر» بر اساس رخداد‌های روز عاشورا مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در صربستان محتوا‌هایی درباره محرم و فلسفه نهضت کربلا و قیام اباعبدا... الحسین (ع) به همراه اشعار عاشورایی محتشم کاشانی به زبان صربی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر گردید.

کلید واژه ها
. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved