-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/04/03 - 12:29
  • 218
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

سه فیلم کوتاه ایرانی در بمبئی نمایش داده شد

به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی، سه فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره سینمایی بمبئی نمایش داده شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بنا به دعوت سازمان ملی توسعه فیلم هند NFDC به مناسبت برگزاری هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینمایی بمبئی(MIFF) ، خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی با همکاری اداره‌کل رسانه و فضای مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این رویداد مهم بین‌المللی شرکت کرد.

سه فیلم کوتاه به نام‌های «آب، باد، خاک، نان» اثر مهدی زمانپور کیاسری، «دختر کوچ» اثر روح الله اکبری و «رویاهای گمشده: داستان چهار خواهر افغان» اثر مازیار کوپیدار در بخش غیر رقابتی شرکت کرد و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.

جشنواره بین‌المللی فیلم بمبئی عنوان قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین جشنواره فیلم اختصاص یافته به فیلم‌های مستند، داستان کوتاه و انیمیشن در جنوب آسیا را دارد. MIFF که در سال 1990 تأسیس شد، بهترین آثار فیلمسازان هندی و بین‌المللی را به نمایش می‌گذارد.

این جشنواره را سازمان ملی توسعه فیلم هند تحت نظر وزارت اطلاعات و پخش برگزار می‌کند. هجدهمین جشنواره از 15تا21 ژوئن 2024 با نمایش فیلم، کارگاه‌های آموزشی، تالار گفت‌وگوی آزاد، بازار فیلم مستند در بمبئی برگزار و اکران فیلم‌ها نیز هم‌زمان در شهرهای دهلی، کلکته و چنای انجام شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم بمبئی با 1018 فیلم از 38 کشور در سراسر جهان رکورد ارسال فیلم را به خود اختصاص داد.

بنابر اعلام این خبر، خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی علاوه بر نمایش فیلم‌های مستند ایرانی با برگزاری مسترکلاس محمدخیراندیش، کارگردان مطرح انیمیشن ایرانی و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری، حضور فعالانه‌ای در این جشنواره داشت.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved