-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/04 - 13:06
  • 553
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در تایلند؛

سمینار «صلح و زندگی مسالمت آمیز در باورهای دینی» برگزار می‌شود

با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند و انجمن شورای جهانی صلح، سمینار «صلح و زندگی مسالمت آمیز در باورهای دینی» هشتم مهرماه جاری برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مهدی زارع بی‌عیب، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند با خانم عروان پارن جولساک، رئیس سازمان جهانی ولرد پیس (صلح جهانی) و ژنرال ناددا پارن جولساک، مشاور کمیته دین هنر، فرهنگ و گردشگری قانونگذار تایلند دیدار و در خصوص برگزاری سمینار صلح و زندگی مسالمت آمیز در باورهای دینی گفت‌وگو کرد.

این سمینار تحت پروژه پروسه تقویت دیپلماسی شورای جهانی صلح سازماندهی و در قالب کارگاهی تخصصی برگزار خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران از میان کشورهای اسلامی به عنوان میزبان جهت ارایه گزارشی از اسلام و ایران انتخاب و آمادگی برنامه مشترک را اعلام کرد.

زارع بی‌عیب ضمن خیر مقدم به رئیس شورای جهانی صلح گفت: صلح در کشورها می‌تواند فرصتی برای پیشبرد امور جهانی باشد و بر ابعاد فرهنگی و اجتماعی کشورها تاثیر می‌گذارد.

رایزن فرهنگی کشورمان افزود: صلح چنانچه مبتنی بر عدالت و مشارکت همه کشورها باشد و می‌تواند به رشد و شکوفایی همگان بیانجامد و اگر تعاملات فرهنگی به عنوان چاشنی صلح قرار گیرد اصول همزیستی مسالمت آمیز بیشتر جلوه گر می‌شود.

رئیس انجمن شورای جهانی صلح در مورد جزئیات همکاری مرکز فرهنگی ایران در این سمینار گفت: این سمینارها در ادامه همایش‌ها و کارگاه‌هایی است که در 6 نوبت متوالی برگزار خواهد شد.

وی توضیح داد: اولین سمینار به صورت مشترک با رایزنی فرهنگی ایران برگزار و پس از آن در سازمان های مهم و رسمی از جمله مجلس نمایندگی تایلند و کاخ پادشاهی، سازماندهی و برگزار می‌شود.

رئیس انجمن شورای جهانی صلح در ادامه، مطرح کرد: در این سمینار چهره‌های برجسته از بسیاری از اقشار و عقاید و مذاهب مختلف که در قانون اساسی تایلند به رسمیت شناخته شده مانند اسلام، بودیسم، هندوئیسم، سیک‌ها و مسیحیان برای شرکت در این سمینار دعوت خواهد شد تا در قالب سمینار شامل سخنرانی از کارشناسان در مورد موضوعات تعیین شده در صبح و بعد از ظهر به صورت کارگاه آموزشی برگزار می‌شود.

در ادامه، جزئیات سمینار صلح و زندگی مسالمت آمیز در میان باورهای دینی ادیان برای 30 سپتامبر 2023 مصادف با هشتم مهرماه جاری مطرح و مورد توافق طرفین قرار گرفت.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved