-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/26 - 17:56
  • 237
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس شورای مفتیان روسیه:

سلام گرم مسلمانان روسیه را به حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای برسانید

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که به منظور حضور در نوزدهمین مجمع مسلمانان روسیه به این کشور سفر کرده بود، با مفتی شیخ راویل عین‌الدین رییس اداره دینی مسلمانان و شورای مفتیان روسیه دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این دیدار که با حضور مسعود احمدوند رایزن فرهنگی سفارت ج.ا.ایران و روشن عباسوف معاون اداره دینی مسلمانان روسیه برپا شد، شیخ راویل عین‌الدین با اشاره به سفر اخیر خود به کشورمان برای شرکت در کنفرانس وحدت اسلامی بر توسعه روابط بین جامعه اسلامی روسیه و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: سلام گرم من و مسلمانان روسیه را به رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای و رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران دکتر ابراهیم رئیسی برسانید. 
 
رییس اداره دینی مسلمانان روسیه به تعمیق مناسبات ایران و روسیه در سال‌های اخیر اشاره کرد و بر نقش کلیدی روسای جمهور دو کشور در توسعه همکاری‌های سودمند دینی، فرهنگی و علمی که مبتنی بر رعایت اصول احترام و مشارکت متقابل و برابر است تاکید نمود. وی افزود: مسلمانان دو کشور با الگوبرداری از رهبران خود و با استفاده از سازوکارهای دیپلماسی، تعاملات را در عرصه‌های دینی، آموزشی و فرهنگی افزایش خواهند داد.
رئیس شورای مفتیان روسیه گفت: برنامه‌های سفر چند روز پیش رئیس جمهوری اسلامی ایران به روسیه را پیگیری می‌کردم و معتقدم همفکری خوبی بین روسای جمهوری دو کشور اتفاق افتاده است. همچنین شیخ راویل عین‌الدین ابراز اطمینان نمود نتایج برگزاری نوزدهمین مجمع مسلمانان به توسعه گفتگوهای بین‌المللی و تقویت وحدت امت اسلام در جهان کمک کننده است. 
       
در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درباره برنامه‌های آتی مجمع درخصوص همکاری میان علمای جهان اسلام اشاره کرد.
در پایان این دیدار طرفین به نزدیکی مواضع روسیه و ایران درباره غزه اشاره و بر توقف سریع حمله رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه و همبستگی کشورهای اسلامی در این خصوص تاکید کردند.
. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved