-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/11/30 - 11:43
  • 836
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

سفیر جدید ایران استوارنامه خود را تسلیم رئیس جمهوری اوگاندا کرد

مجید صفار، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا استوارنامه خود را به یووری کاگوتا موسوینی، رئیس جمهور اوگاندا در کاخ ریاست جمهوری این کشور تقدیم کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این مراسم که به ترتیب اولویت تأسیس سفارتخانه کشورها در اوگاندا، سفرای جدید کشورهای فرانسه، ترکیه، مصر، سودان جنوبی، گینه استوایی و صحرای غربی نیز استوارنامه‌های خود را تقدیم رئیس جمهور اوگاندا کردند، سفیر کشورمان را رایزن فرهنگی و کارشناس سیاسی سفارت همراهی کردند.

مجید صفار، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا ضمن تقدیر و تشکر از مردم و دولت اوگاندا و ابراز امیدواری جهت ارتقای سطح همکاری‌های فیمابین دو کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی، آموزشی و درمانی به افتتاح محل جدید دانشگاه اسلامی المصطفی (ص) در اسفندماه سال جاری و برخی مشکلات و موانع بیمارستان ایران – اوگاندا اشاره کرد.

درخواست رفع موانع موجود واردات برخی صنایع مورد نیاز مردم اوگاندا از ایران و تأکید بر برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در آینده نزدیک در تهران نیز از دیگر موارد مطروحه در این نشست بود.

رئیس جمهور اوگاندا نیز در سخنانی، با خوشامدگویی به سفیر جدید کشورمان و آرزوی موفقیت برای ایشان، از پیشنهادات و موارد مطرح شده توسط مجید صفار استقبال کرد.

در ادامه مراسم، سفیر کشورمان دفتر یادبود ریاست جمهوری اوگاندا را امضاء و هدایایی نیز میان ایشان و رئیس جمهور اوگاندا تبادل و اهداء شد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved