-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/05/12 - 14:34
  • 216
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

سفر مدیران و معلمان مدارس فارسی‌آموز مدارس ارمنستان به ایران

با همکاری سفارت و رایزنی فرهنگی کشورمان، ۲۵ تن از افراد فعال و منتخب و برگزیده از بین مدیران و معلمان مدارس فارسی‌آموز ارمنستان در یک سفر ۹ روزه وارد ایران شدند و از شهرهای مختلف کشورمان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به منظور تقویت زبان فارسی و ایجاد انگیزه و شوق در معلمان زبان فارسی مدارس ارمنستان و مدیران مدارس فارسی آموز این کشور و آشنایی آنان با فرهنگ و تمدن به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اقتصادی و آشنایی با آثار تاریخی و تمدنی ایران با سبحانی، سفیر کشورمان در ایروان و تلاش و پیگیری‌های رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان و با هماهنگی‌های انجام شده با مراکز مختلف فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران،  ۲۵ تن از افراد فعال و منتخب و برگزیده از بین مدیران و معلمان مدارس فارسی‌آموز ارمنستان در یک سفر ۹ روزه از 31 تیر تا 7 مرداد وارد ایران شدند و از شهرهای مختلف کشورمان بازدید کردند.

این گروه فرهنگی در بدو ورود پس از استقبال در فرودگاه برای سفری یک روزه عازم شهر مقدس قم شدند.

مهمانان ارمنستانی کشورمان در این سفر یک روزه خود به شهر قم از حرم مطهر حضرت معصومه (س) دیدار کردند. این گروه میهمانان در ادامه سفر خود به قم با موقعیت تاریخی و اجتماعی این شهر آشنا شدند.

سپس، معلمان و مدیران فارسی آموز مدارس ارمنستان وارد شهر اصفهان شدند و ضمن بازدید از مسجد امام ره  و سی و سه پل، عالی قاپو و دیگر اماکن تاریخی و فرهنگی این شهر از جمله کلیسای وانگ دیدار کردند که بسیار مورد توجه و استقبال آنان واقع شد و از اینکه جمهوری اسلامی ایران این‌چنین از آثار تاریخی و فرهنگی و معنوی و حفاظت و صیانت می‌کند اظهار شادمانی کردند و مورد استقبال و تحسین آنان قرار گرفت.

این تور گردشگری و فرهنگی، معلمان و مدیران فارسی آموز مدارس ارمنستان بعد از دیدن آثار تاریخی اصفهان، وارد شهر شیراز شده و از اماکن تاریخی و فرهنگی و مراکز دیدنی این شهر از جمله حافظیه، آرامگاه سعدی، شاه چراغ و آثار تاریخی پرسپولیس و بازار و موزه‌های شیراز بازدید کردند.

پس از بازدید از امکان دیدنی اصفهان و شیراز، میهمانان ارمنی به شهر قم بازگشتند و پس از اقامتی کوتاه مجدداً عازم تهران شدند. در تهران نیز از مرقد مطهر امام خمینی رضوان الله علیه دیدار کردند. 

بازدید از مدرسه دخترانه ارامنه ارس و آشنایی با نحوه تدریس آموزگاران و تحصیل دانش آموزان از دیگر برنامه‌های این گروه بود که در آنجا به گفت‌وگو با مسئولان مدرسه، معلمان و دانش آموزان پرداختند. بازدید از پارک فناوری هوافضا برنامه بعدی این گروه بود.

در ادامه، مهمانان علاقه‌مند به ایران و جمهوری اسلامی با هماهنگی‌های انجام شده از سایر مراکز مختلف فرهنگی کشورمان دیدن کردند و سپس  در جلسه‌ای در محل سالن اجتماعات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با مسئولان اداره کل توسعه همکاری‌های علمی و  دانشگاهی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، ضمن آشنایی با استادان و کارشناسان این مرکز در خصوص مسائل مختلف فرهنگی و از جمله راه‌های پیشرفت کمی و کیفی آموزش زبان فارسی در ارمنستان با آنان به گفت‌وگو پرداختند.

مهمانان ارمنی در پایان این سفر  ۹ روزه با حضور در محل بنیاد سعدی و دیدار با مسئولان این بنیاد در نشستی علمی به سخنرانی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رئیس هیئت امنای بنیاد سعدی گوش فرا دادند.

حداد عادل رهنمودهایی برای بهبود شیوه آموزش و تاثیرگذاری هرچه بیشتر تلاش‌های آنان ارائه داد و این معلمان را از مبلغان و سفیران گمنام ایران فرهنگی و توسعه زبان فارسی برشمرد.

در ادامه این نشست، دو تن از معلمان به نمایندگی از معلمان و مدیران ارمنی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران به ویژه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بنیاد سعدی و سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان به خاطر پیگیری‌ها و تلاش برای رونق و توسعه آموزش زبان فارسی و حمایت از معلمان و برگزاری دوره‌های دانش افزایی زبان فارسی تقدیر و تشکر کردند.

این گروه از مهمانان ارمنی در پایان این سفر فشرده با کوله باری از عشق، محبت و دوستی ایرانیان و دیدارهایشان از مراکز مختلف تاریخی و فرهنگی کشورمان و زیبایی‌های این سفر و این دیدارها در روز یک از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) عازم ایروان شدند.

انتهای پیام/

 

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved