-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/02/20 - 14:10
  • 513
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

سفر رئیس اتحادیه نویسندگان الجزایر به ایران

یوسف شقره با هماهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان در الجزایر برای شرکت در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ایران سفر می‌کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، یوسف شقره، رئیس اتحادیه نویسندگان الجزایر که به دعوت سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با هماهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان در الجزایر عازم تهران است، ضمن حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در الجزایر از سفر به ایران اظهار خرسندی کرد.

وی ایران را کشوری مهم و دارای تمدنی ریشه دار توصیف کرد و خدمات ایرانیان را به جهان دانش و فرهنگ در طول تاریخ ستود .

شقره اظهار داشت: این اولین سفری است که به ایران دارم و امیدوارم در این سفر با عقد قراردادها و تفاهم نامه‌ها، زمینه همکاری‌های علمی و فرهنگی بین دو کشور فراهم شود و ارتباط نخبگانی ایران و الجزایر تحرک بیشتری پیدا کند .

جعفری‌میرآقایی، رایزن فرهنگی ایران در الجزایر گفت :تمدن ایران بسیار ریشه‌دار و قدیم است و ایران قبل از اسلام هم دارای دانشمندان بزرگ و برخوردار از مراکز علمی و آموزشی مهم بوده است.

وی ادامه داد: در زمینه علوم اسلامی و زبان عربی هم ایرانیان خوش درخشیدند و قافله‌ای از محدثان، فقها، فلاسفه، مفسران قرآن و مورخان را تقدیم عالم اسلامی کردند .اکثر مفسران و مؤلفان علوم قرآنی امثال شیخ طوسی، شیخ طبرسی، زمخشری، فخرالدین رازی و ... ایرانی بوده‌اند.

جعفری‌میرآقایی تأکید کرد: امروزه نیز دانشمندان ایرانی در جهان اسلام پیشتاز دانش و فرهنگ هستند . آنها در زمینه علوم مادی با درخشش بسیار در جهان پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی خواهند بود و در زمینه تفسیر و علوم قرآن به گواهی یکی از اندیشمندان الجزایری در یکصد سال اخیر بیش از همه آثار تفسیری دانشمندان در تمامی جهان اسلام در طول تاریخ تولید فکری و تفسیری داشته‌اند .

در پایان این دیدار، یوسف شقره با اظهار شفتگی و تحسین جایگاه علمی و فرهنگی ایرانیان اظهار امیدواری کرد که در فرصت‌های پیش رو ارتباطات خود را با رایزنی فرهنگی گسترش داده و زمینه‌های همکاری با ان را توسعه بخشید .

انتهای پیام/

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved