-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/10/16 - 08:24
  • 403
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

سفر استادان دانشگاه ملی اوراسیا قزاقستان به ایران

دو تن از اعضای برجسته هیأت علمی دانشگاه ملی اوراسیا قزاقستان برای شرکت در دوره‌های تکمیلی فارابی‌شناسی به ایران سفر می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سامال تولئوبایوا و بالژان کالمشریف از اعضای هیأت علمی دانشگاه ملی اوراسیا پیش از عزیمت به ایران با علی‌اکبر طالبی متین، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان در محل رایزنی فرهنگی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

این سفر که در راستای همکاری‌های علمی و دانشگاهی میان رایزنی فرهنگی ایران و دانشگاه ملی اوراسیا صورت می‌گیرد، با هدف مطالعه و پژوهش در حوزه فارابی در قالب یک دوره کوتاه‌مدت برنامه‌ریزی شده است.

طالبی‌متین ضمن ابراز خشنودی از مهیا شدن امکانات این سفر برای این دو تن استاد و پژوهشگر برجسته حوزه فارابی، به شرح امکانات فراهم آمده جهت پذیرایی از ایشان در ایران، امکان بازدید از مراکز علمی و اندیشکده‌های مرتبط با مطالعات فارابی و شرکت در نشست‌های علمی در این رابطه پرداخت.

وی با یادآوری نشست پیشین رایزنی فرهنگی کشورمان در مرکز ملی نسخ خطی قزاقستان با حضور استادان و دانشجویان دانشگاه ملی اوراسیا دیدگاه اساتید این دانشگاه در خصوص لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت‌های علمی ایران را خاطرنشان کرد و این سفر را برای آنها فرصت مغتنمی شمرد که به موجب آن شرایطی فراهم است تا ایشان بتوانند ضمن بهره‌مندی از برنامه‌های از پیش تدارک‌یافته، در صورتی که خود نیز تمایل به بازدید از مرکز علمی دیگر و یا ملاقات با شخصیت‌های برجسته علمی موردنظر خویش را دارند، محقق شود.

خانم سامال تولئوبایوا نیز با قدردانی از همکاری رایزنی فرهنگی ایران جهت فراهم کردن امکان این سفر، آن را ارزشمند تلقی کرده و در خصوص فارابی این مساله را خاطرنشان کرد که در کشور قزاقستان اصلی‌ترین شهر با مرکزیت مطالعات فارابی، شهر آلماتی است که بسیاری از فارابی‌شناسان را در خود جای داده است و دارای یک مؤسسه فارابی‌شناسی است که هر ساله در آن نشست های تخصصی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved