-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/04/13 - 14:34
  • 242
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

سامانه دماوند برای معرفی ایران در خارج از کشور طراحی شده است

حسین‌پور گفت: سامانه دماوند برای معرفی دستاورد‌های فرهنگی و فناورانه ایران در خارج از کشور طراحی شده و در میدان آن کشور نیز نمایشگاه پیش بینی شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، به نقل از خبرگزاری صداوسیما،  مسعود حسین پور، معاون توسعه‌ی مدیریت و منابع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: فلسفه نامگذاری روز دیپلماسی فرهنگی، تأسیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سال ۱۳۷۴ است.

وی افزود: این سازمان نقش قرارگاهی دارد و فعالیت‌های فرهنگی در حوزه بین الملل متمرکز و ساماندهی و اثربخش می‌سازد.

 

معاون توسعه‌ی مدیریت و منابع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: نگاه راهبردی رئیس جمهور شهید مبنی بر توسعه روابط بین المللی جمهوری اسلامی ایران، منجر به افزایش ۷۰ درصدی بودجه در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ شد.

 

حسین پور افزود: دولت سیزدهم اولویت نخست آن همسایگی بود. این سازمان نیز کشور‌های همسایه را در رتبه یک در نظر گرفت و کشور‌های جبهه مقاومت در اولویت ویژه هستند. 

 
 

وی گفت: ما به نمایندگی‌ها دو تا بودجه می‌دهیم. یک بودجه، بودجه جاری آنها است. هزینه‌های ساختمان، نگهداری، اجاره، خودرو، امکانات، سوخت و انرژی و حقوق کارکنان محلی که آنجا هستند و یک بودجه هم برای فعالیت فرهنگی اختصاص می‌دهیم. بودجه ریزی برای نمایندگی‌ها مبتنی بر برنامه‌های سند تحول است.

معاون توسعه‌ی مدیریت و منابع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: اداره کل تنظیم گری فرهنگی، ظرفیت‌های فرهنگی هنری را در داخل شناسایی و اتصال اینها را با نمایندگی در خارج از کشور برقرار می‌کنند. 

حسین پور گفت: یکی از ابتکارات سازمان سامانه «دماوند» است و برای معرفی ایران در خارج از کشور طراحی شده است. 

وی افزود: در بودجه ریزی سازمان علاوه بر اینکه ذیل سند تحول برنامه نمایندگی را مشخص و ابلاغ می‌کند. در تدوین برنامه رفت و برگشت بین مجموعه برنامه ریزی با اداره کل منطقه‌ای وجود دارد تا برنامه مبتنی بر واقعیت و قابلیت اجرا داشته باشد.

 

معاون توسعه‌ی مدیریت و منابع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: توافقی بین سازمان و معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری منعقد شده است و بنا داریم در گام نخست در ۵ کشور دنیا نمایشگاه معرفی دستاورد‌های فناورانه جمهوری اسلامی را عرضه کنیم.

حسین پور افزود: در «سامانه دماوند» دستاورد‌های فرهنگی و فناورانه جمهوری اسلامی را معرفی و در میدان آن کشور نیز برای نخبگان علمی و فرهنگی نمایشگاه پیش بینی می‌کنیم.

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved