-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/02/20 - 09:00
  • 456
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جهاد دانشگاهی همکاری می‌کنند

نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جهاد دانشگاهی در خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، دینی و پژوهشی همکاری می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی باقری، رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی به همراه کارشناسان این نمایندگی با بیدخوری، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی و معاونین این نهاد علمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

شیردل، مدیر امور فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان، تشکیل این نشست را متعاقب دیدار سال گذشته وی از نمایندگی و ادامه بحث و تبادل نظر پیرامون همکاری‌های فی مابین دانست و به معرفی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی و زمینه‌های مشترک فعالیت در عرصه بین‌الملل پرداخت.

وی در ادامه سخنان خود، فعالیت گسترده جهاد دانشگاهی در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، زیرپوشش بودن دو خبرگزاری شامل ایکنا و ایسنا در حوزه رسانه و خبری، وجود بخش تولید محتوا، انجام فعالیت‌های بین‌المللی، وجود بزرگترین فرهنگسرای کشور با فعال بودن در 60 رشته آموزشی را برشمرد.

شیردل با تأکید بر تأثیرگذار بودن فعالیت‌های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خارج از کشور، خواستار استمرار حضور در عرصه‌های علمی و فرهنگی و عمل به تعهدات در فعالیت‌های مشترک آتی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین باقری نیز در این دیدار، ضمن تشریح فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار داشت: حدود 80 نمایندگی فرهنگی سازمان در 60 کشور جهان به اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری، دینی و آموزشی پرداخته و سعی در گسترش ارتباطات فی مابین در حوزه‌های یاد شده دارند.

رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی اظهار داشت: فعالیت‌های این سازمان در خارج از کشور توسط خبرگزاری ایکنا پوشش داده می‌شود و ارتباط مستقیمی بین ایکنا و رایزنان فرهنگی کشورمان برقرار است.

وی بر لزوم همکاری دو مجموعه در زمینه‌های اقتصاد فرهنگ و صادرات فرهنگی، گسترش تعاملات و ارتباطات با همسایگان، استفاده از ظرفیت رسانه‌ای جهاد، ایجاد ارتباط بین جهاد دانشگاهی و مراکز آکادمیک منطقه و سایر کشورها و انجام فعالیت‌های مشترک علمی، پژوهشی، فرهنگی و دینی و مشارکت جهاد دانشگاهی در هفته‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در روسیه (غازان)، ترکمنستان و تاجیکستان تأکید کرد.

به دنبال توسعه فعالیت‌های قرآنی در بخش فرهنگ هستیم

بیدخوری، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی مطرح کرد: جهاد دانشگاهی از مراکزی است که می‌تواند مورد بازدید و طرف همکاری با شما باشد و ما با دانشگاه‌های مالزی نیز ارتباط داشته‌ایم، در حوزه بین‌الملل و در بخش رسانه دو خبرگزاری ما ایکنا و ایسنا خصوصا ایکنا علاقه‌مند به همکاری بیشتر و ارائه سرویس‌های بین‌المللی هستند.

وی اظهار داشت: در حوزه قرآنی ما آمادگی همکاری گسترده داریم و مرکز کاربردی قرآنی جهاد در تهران ایجاد شده و در مشهد هم اقداماتی صورت گرفته است.

بیدخوری عنوان کرد: ما به دنبال توسعه فعالیت‌های قرآنی در بخش فرهنگ هستیم و آماده همکاری متقابل و همه جانبه در این حوزه خواهیم بود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان در خصوص اقتصاد فرهنگ گفت: ما یک برنامه جامعی با رویکرد اشتغال دانشجویان و جوانان برای سوغات فرهنگی داریم. همچنین، یک پروژه مشترک نیز با معاونت علمی ریاست جمهوری داریم با عنوان «گذر از شکوفایی نخبگانی» که از ظرفیت نخبگان پس از فارغ التحصیلی در ایجاد سوغات فرهنگی استفاده کنیم.

پس از آن، معاون پژوهشی، فرهنگی و مدیران حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان و نماینده خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا و کارشناسان نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی به تشریح زمینه‌های همکاری متقابل پرداختند.

انتهای پیام/

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved