-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/06 - 13:22
  • 114
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ساخت مستند «گوهرهای شرقی» و راه‌اندازی «تلویزیون بین‌المللی (ACD TV)»

با همکاری مرکز هماهنگی‌های فرهنگی مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا و دبیرخانه جشنواره تلویزیون و سینمای ورزشی FICTS، مستند «گوهرهای شرقی» و راه‌اندازی «تلویزیون بین‌المللی (ACD TV) در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز هماهنگی‌های فرهنگی ACD میزبان مسئولان دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تلویزیون و سینمای ورزشی بود. این نشست که با حضور محمد جعفری‌ملک رئیس مرکز هماهنگی‌های فرهنگی گفت‌وگوی همکاری آسیا (CCCACD) ، احمد عبداله‌پور و محسن شجاع‌خانی، معاونین مرکز، سیدمجتبی علوی، دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس‌های ورزشی ایران و نماینده FICTS در غرب آسیا و کشورهای عربی آفریقایی و محمدرضا رضایی، کارگردان و تهیه کننده فیلم‌های سینمایی حضور داشتند، پیرامون دو طرح ساخت «مستند گوهرهای شرقی» با هدف معرفی چهره‌های ماندگار کشورهای آسیایی و راه‌اندازی «تلویزیون ACD» در بستر VOD با هدف شناخت بیشتر جوامع آسیایی از فرهنگ و تاریخ یکدیگر و افزایش درک و فهم متقابل آنها در راستای تشکیل جامعه واحد آسیایی بحث و تبادل نظر شد.

طرح ساخت «مستند گوهرهای شرقی» موضوعی است که به چهره‌های ماندگار فرهنگی، ادبی، علمی، هنری و ورزشی کشورهای عضو ACD می‌پردازد.

در این طرح از دولت‌های عضو ACD خواسته می‌شود تا مشاهیر خود را در حوزه‌های گفته شده معرفی نموده تا توسط یک گروه مستند ساز حرفه‌ای به یک مستند فاخر تبدیل گردد.

در طرح دوم، یک تلویزیون در پلتفرم VOD با عنوان ACD TV ایجاد می‌شود. در این طرح جوامع آسیایی می‌توانند برنامه های مورد علاقه خود را خیلی سریع و آسان پیدا کنند. محتوای این تلویزیون که در حوزه‌های فرهنگی و گردشگری است با اشتراک IPTV توسط کشورهای عضو تامین و در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

در ادامه این نشست، عبداله‌پور، معاون مرکز CCCACD دو طرح فوق را در ذیل برنامه مصوب «بزرگداشت خادمان فرهنگ آسیا» مرکز هماهنگی‌های فرهنگی ACD تعریف کرد و این برنامه را با توجه نقش مهم رسانه (فیلم، سینما و تلویزیون ) در ایجاد همگرایی و تقویت همبستگی آسیایی، یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی ACD برای ارج نهادن به نخبگان و شخصیت‌های فرهنگی آسیا دانست که قطعا مورد استقبال کشورها قرار خواهد گرفت.

در پایان نشست، شجاع خانی پیشنهاد کرد دو طرح فوق برای کسب رهنمود و اخذ پشتیبانی مقدماتی، به رئیس سازمان ارائه شود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved