-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/04/30 - 13:43
  • 271
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
ابوالقاسمی:

زمینه حضور قاریان فیلیپین در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران فراهم است

رایزن فرهنگی کشورمان در جمع اساتید، قاریان و قرآن آموزان مسجد آبی فیلیپین گفت: در راستای توسعه دیپلماسی قرآنی با همکاری مساجد و مراکز اسلامی سراسر فیلیپین، زمینه حضور قاریان برجسته فیلیپین در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران فراهم است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در جریان سفر حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادی‌خواه، نماینده مجلس شورای اسلامی به مانیل با هماهنگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین از مسجد آبی واقع در محله مسلمان نشین مهرلیکا در جنوب شرقی کلانشهر مانیل و دارالقرآن کریم این مسجد بازدید کرد.

در این برنامه، عبدالمجید ابوالقاسمی، رایزن فرهنگی کشورمان و بیان‌مقدم، رئیس جدید دارالقرآن مسجد آبی، قاریان و جمعی از قرآن آموزان و مسلمانان این کشور حضور داشتند.

بیان‌مقدم گفت: رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین از گذشته تاکنون همواره ما را از طریق تشریف فرمایی روحانیون اعزامی از جمهوری اسلامی و سایر مقامات ایرانی مفتخر کرده است.

وی به معرفی دو تن از قاریان برجسته و تربیت شده این مرکز  که در سال گذشته به مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن جمهوری اسلامی ایران و مالزی اعزام شدند، پرداخت.

آزادی‌خواه، روحانی اعزامی از جمهوری اسلامی ایران خطاب به قاریان، قرآن آموزان و رئیس یکی دیگر از دارالقرآن های کلانشهر مانیل که به نمایندگی از دارالقرآن مسجد طلایی، بزرگترین مسجد کلانشهر مانیل به جمع میهمانان پیوست، آمادگی خود را برای کمک و رساندن پیام مراکز قرآنی مانیل به گوش مسئولین امور در ایران رسانید.

ابوالقاسمی، رایزن فرهنگی کشورمان نیز در سخنانی، توسل به قرآن را عامل مهمی در نزدیکی مسلمانان به یکدیگر عنوان کرد و افزود: این آمادگی وجود دارد در راستای توسعه دیپلماسی قرآنی با همکاری مساجد و مراکز اسلامی سراسر فیلیپین زمینه حضور قراء برجسته در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم فراهم آید.

شایان ذکر است، مسجد آبی با قدمت پنجاه سال در تاریخ 1974 میلادی توسط طراح مشهور فیلیپین آنجل ناکپیل در منطقه مسلمان نشین مهرلیکا بنا و در حال حاضر دومین مسجد بزرگ کلانشهر مانیل است و از آن زمان تاکنون محل برگزاری نمازهای یومیه، نماز جمعه و مراسم مختلف در اعیاد اسلامی است که تعمیرات اساسی آن اخیرا به پایان رسیده است.

دارالقرآن کریم که پروژه مشترک رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی و کمیسیون امور مسلمین فیلیپین (وزارت امور مسلمین) است، در این مسجد قرار دارد و منشاء خدمات قرآنی برجسته‌ای در میان مسلمانان منطقه مسلمان نشین مهرلیکا و کشور بوده است.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved