-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/08 - 11:03
  • 632
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رایزن فرهنگی کشورمان در عشق‌آباد:

زبان فارسی یکی از غنی ترین زبان‌های جهان است

نوید رسولی در جمع فارسی‌آموزان جدید رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد گفت: زبان فارسی یکی از غنی ترین زبان‌های جهان است .

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دوره پاییزی آموزش زبان فارسی با حضور نوید رسولی، رایزن فرهنگی کشورمان، اساتید، فارسی‌آموزان جدید و خانواده‌های آنها در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد برگزار شد.

رسولی با اشاره به زبان فارسی به عنوان یکی از غنی‌ترین زبان‌های دنیا گفت: فارسی، زبان شعر و ادب و زبان شاعران بزرگی چون حافظ، سعدی و فردوسی است و زبانی است که در میراث مشترک فرهنگی ایران و ترکمنستان حضوری پررنگ دارد، بنابراین با یادگیری زبان فارسی می‌توانیم به مشترکات فرهنگی یکدیگر بیش از پیش پی ببریم.

رایزن فرهنگی کشورمان ضمن برشمردن کلاس‌های زبان فارسی در سطوح مختلف افزود: کتاب‌هایی که درخصوص آموزش زبان فارسی تدریس می‌شود توسط یک گروه مجرب از پژوهشگران آموزش زبان فارسی به خارجیان بنیاد سعدی و بر اساس استانداردهای بین المللی تهیه و تدوین شده است که در این رایزنی تدریس می‌شود.

وی با برشمردن فعالیت‌های متنوع فرهنگی که فارسی‌آموزان در آن سهیم هستند به تشریح فعالیت‌های رایزنی فرهنگی کشورمان نظیر برگزاری مسابقات نقاشی، مقاله نویسی، اجرای هنرهای نمایشی و ... با هدف ارتقای روابط بین دو کشور ایران و ترکمنستان پرداخت و برای استفاده از ظرفیت‌های فارسی‌آموزان جدید در رویدادهای فرهنگی پیش رو استقبال کرد.

رسولی ضمن آرزوی موفقیت برای فارسی‌آموزان و تشکر از رئیس‌جمهوری ترکمنستان برای فراهم کردن امکان آموزش زبان فارسی در رایزنی فرهنگی، گفت: ما در این نمایندگی تلاش کرده‌ایم که با بکارگیری معلمان خوب و فراهم کردن امکانات به بهترین وجه زبان فارسی را آموزش بدهیم و با روش آموزشی نوین و ایجاد انگیزه در زبان‌آموزان کاری کنیم تا از یادگیری زبان شیرین فارسی لذت ببرند.

مسئول بخش آموزش رایزنی نیز درباره متون آموزشی و آداب شرکت در کلاس‌ها و حضور در رایزنی فرهنگی و نیز معرفی معلم‌ها، سخن گفت.

سخنان چند تن از علاقه‌مندان به فراگیری زبان فارسی پایان بخش مراسم مذکور بود.

شایان ذکر است، در دوره پاییزی آموزش زبان فارسی، 75 فارسی‌آموز به عنوان ورودی‌های جدید در دوره مقدماتی یک ثبت‌نام کرده و در قالب 6 کلاس مشغول به تحصیل شده اند.

 

 

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved