-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/03/12 - 07:56
  • 235
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

زبان فارسی در سومین شهر بزرگ ایالت نیجر آموزش داده می‌شود

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگی بنیاد سعدی کشورمان در نیجریه، زبان فارسی در «سولیجا» سومین شهر بزرگ ایالت نیجر آموزش داده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگی بنیاد سعدی کشورمان در نیجریه با هدف توسعه و گسترش زبان و ادبیات فارسی در حوزه بین‌الملل به ویژه در غرب آفریقا و کشور نیجریه، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی در این کشور کرده است.

با هماهنگی و مشارکت مرکز آموزش قران و حدیث شهر سولیجا، دومین دوره آموزش متوسطه و اولین دوره عالی زبان فارسی در سولیجا سومین شهر بزرگ ایالت نیجر کشور نیجریه آغاز شد.

مجید کامرانی، رایزن فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی در نیجریه در آیین افتتاحیه این دوره آموزشی اظهار داشت: فراگیری زبان فارسی یعنی آشنایی شما با ملتی که خمیر مایه فرهنگ آن شعر و ادب است.

وی افزود: اصولا هر زبانی به ویژه زبان فارسی، شما را با یک دنیای جدیدی آشنا می‌کند و زبان فارسی بخاطر قدمتش گویای یک تاریخ طولانی است.

کامرانی ادامه داد: فارسی آموزان نمایندگان مورد اعتماد دو کشور ایران و نیجریه هستند و می‌توانند به عنوان سفیران فرهنگ و ادب دو کشور نقش آفرینی کنند.

همچنین، همزمان با این دوره آموزشی، آیین اختتامیه دومین دوره مقدماتی و اولین دوره متوسطه آموزش زبان فارسی برگزار شد و از نفرات اول تا سوم با اهدای گوهینامه قبولی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved