-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/12 - 11:01
  • 495
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
تمجیدرئیس حوزه هنری کودک و نوجوان از نگاه قرارگاهی سازمان

رویکرد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حوزه کودک و نوجوان بسیار هوشمندانه است

جلسه معرفی و تشریح برنامه های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حوزه کودک و نوجوان و بررسی زمینه های همکاری سازمان و حوزه هنری کودک و نوجوان با حضور سیفی مدیرکل همکاری‌ها و تنظیم گری صادرات فرهنگی ،کارشناسان فرهنگی اداره کل و جانباز رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان در اداره‌کل همکاری‌ها و تنظیم‌گری صادرات فرهنگی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  در این نشست عبدالرضا سیفی ضمن اشاره به نگاه قرارگاهی و رویکرد سازمان در گسترش همکاری با نهادهای فرهنگی داخلی و استفاده از همه ظرفیت های فرهنگی داخلی در خارج از کشور،به تشریح برنامه های ویژه سازمان در حوزه کودک و نوجوان  پرداخت.

سیفی در این خصوص گفت:یکی از حوزه های مهمی که می تواند به تغییر نگاه در خارج از کشور و ارائه تصویر واقعی از ایران کمک کند،حوزه کودک و نوجوان است.کودکان و نوجوانان مخاطب ما در خارج از کشور در واقع تصمیم سازان آینده کشورها هستند و اگر بتوانیم به صورت مناسب از همین کودکی تصویری واقعی و جذاب از ایران را به آنها ارائه بدهیم در آینده،تبلیغات غلط نظام سلطه بر علیه کشور ایران تاثیر کمتری بر جامعه مخاطب خود خواهد داشت.

علی جانباز،رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان ،ضمن  تمجید از رویکرد قرارگاهی سازمان، به معرفی ظرفیت ها و برنامه های حوزه هنری کودک و نوجوان و زمینه های همکاری این حوزه با سازمان فرهنگ و ارتیاطات پرداخت.

جانباز افزود:رویکرد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حوزه کودک و نوجوان بسیار هوشمندانه است

رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان ضمن اشاره به اینکه در خصوص تولید محتوا  در حوزه کودک و نوجوان و برای مخاطب خارج از کشور با  کمبود مواجه هستیم اضافه کرد:در حوزه هنری کودک و نوجوان سعی کرده ایم با ترجمه آثار فاخر تولیدی به انتقال صحیح مفاهیم بپردازیمکمک شایانی کنیم. موضوع کودک در فرهنگ و هنر موضوعی تمدنی شده است.

این مقام مسئول در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر لزوم انسجام در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری پیش‌رو گفت: فعالیت فرهنگی در حوزه کودکان می‌تواند در سه بخش انیمیشن ، حوزه عروسک ( عروسک اقوام ، عروسک غول پیکر و بند انگشتی )  و موسیقی ( سرود به زبانهای مختلف )  تعریف شود.

جانباز،استاپ موشن را یکی از حوزه های جذاب و قابل استفاده در برنامه های فرهنگی خارج از کشور در حوزه کودک و نوجوان معرفی نمود که در مدت زمان کوتاهی قابل آموزش است و می تواند ضمن تقویت خلاقیت در کودکان،پیام های فرهنگی و هنری مورد نظر را منتقال نماید.

 جانباز با عنوان اینکه حوزه هنری یکی از بزرگترین امکانات ساخت انیمیشن در کشور را داراست، بیان کرد: این سازمان تاکنون 2 هزار و 400 دقیقه انیمیشن در سال گذشته تولید کرده است.

لازم به توضیح اینکه برگزاری هفته های فرهنگی دوستی کودک و نوجوان ایران و کشورهای سریلانکا،بوسنی،ارمنستان و لبنان یکی از سری برنامه های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حوزه کودک و نوجوان در سال 1402 می باشد.

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved