-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/07 - 18:34
  • 202
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

رونمایی از مجموعه 8 جلدی کتاب «الموسوعه القادریه فی العلوم الحدیثیه» در کویته

مجموعه 8 جلدی کتاب «الموسوعه القادریه فی العلوم الحدیثیه» اثر جدید طاهر القادری با حضور اندیشمندان مذهبی، سیاسی و فرهنگی پاکستان و بلوچستان در کویته رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید ابوالحسن میری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کویته به دعوت مسئول تحریک منهاج القرآن در ایالت بلوچستان به عنوان مهمان ویژه در مراسم رونمایی از مجموعه 8 جلدی کتاب «الموسوعه القادریه فی العلوم الحدیثیه» نوشته طاهر القادری و همایش «اتحاد امت» شرکت و سخنرانی کرد.

این برنامه در یکی از سالن‌های اجتماعات مرکز شهر کویته با حضور ده‌ها تن از شخصیت‌های علمی، مذهبی، سیاسی و فرهنگی پاکستان و بلوچستان برگزار شد.

پروفسور حافظ محمد وقار قادری، معاون رئیس تنظیمات المدارس تحریک منهاج القرآن، علامه سرفراز احمد قادری، پروفسور حبیب شاه، علامه محمود مسعود قادری، سردار عمران بنگلزئی عضو ارشد حزب مردمی پاکستان در بلوچستان و علامه احمد حسن فاروقی شاگرد خاص طاهر القادری از جمله سخنرانانی بودند که درباره خدمات و تلاش‌های طاهر القادری در راستای وحدت و اتحاد امت اسلامی بیان کردند.

سخنرانان طاهر القادری را یکی از بزرگترین سرمایه‌های علمی جهان اسلام بیان کردند و به عشق و ارادت او به اهل بیت پیامبر (ص) اشاره داشتند.

سید ابوالحسن میری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در کویته در سخنان خود به جوامع حدیثی شیعه و سنی و دسته‌بندی آنها به جوامع حدیثی اوّلیه، ثانویه و جوامع حدیثى اخیر اشاره کرد.

وی وجود شخصیت‌های متفکر و مفسر مثل طاهر القادری را برای پاسخ به سؤالات جدید در دوران معاصر و تبین آموزه‌های اسلامی برای نسل‌های آینده در پاکستان و جهان اسلام ضروری دانست.

آخرین بخش این برنامه پخش سخنرانی طاهر القادری، مؤلف کتاب «الموسوعه القادریه فی العلوم الحدیثیه» درباره این کتاب جدیدش بود که در قالب ویدئویی ضبط و برای این مراسم ارسال کرده بود.

در پایان این مراسم، مجموعه 8 جلدی کتاب «الموسوعه القادریه فی العلوم الحدیثیه» از سوی تحریک منهاج القرآن ایالت بلوچستان به مسئول خانه فرهنگ ایران در کویته اهداء شد.

شایان ذکر است، کتاب «الموسوعه القادریه فی العلوم الحدیثیه» اثر جدید طاهر القادری در مرحله اول در هشت جلد به زبان عربی منتشر شده و به زودی ترجمه اردوی آن نیز در بازار عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved