-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/27 - 12:46
  • 365
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

رونمایی از لوگوی جشنواره «هنر معماری هند» در دهلی‌نو

لوگوی جشنواره هنر معماری هند با حضور خانم میناکشی لیکی، قائم مقام وزیر امور خارجه و وزیر فرهنگ دولت هند و فریدالدین فرید عصر، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و دیگر مقامات سیاسی و هنری در دهلی‌نو رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این مراسم خانم موگدا، مدیر این جشنواره و معاون وزارت فرهنگ (بخش موزه و طرح‌های ملی موزه و کتابداری، مردم شناسی، مرکز اسناد ملی و وظایف ویژه) دولت هند، دیپلمات‌های کشورهای مختلف و تعداد چشمگیری از نخبگان فرهنگی و هنری هند در بخش گالری ملی هنرمدرن وزارت فرهنگ هند حضور داشتند.

اصل این جشنواره قرار است به صورت دو سالانه در 18 آذر 1402(9 تا 15 دسامبر 2023) با برنامه‌های متنوع در شهرهای دهلی، بمبئی و بنگلور برگزار شود.

جی کیشان ردی، وزیر فرهنگ و گردشگری دولت مرکزی هند اعلام کرد که این وزارتخانه میزبان افتتاحیه جشنواره هنر معماری هند در دسامبر 2023 است که به صورت همزمان در شهرهای دهلی، بمبئی و بنگالورو  برگزار می‌شود.

خانم میناکشی لیکی، قائم مقام وزیر امورخارجه و وزیر فرهنگ دولت هند در سخنرانی خود، اظهار داشت که هنر معماری هند، چراغ راهنمای ما  در این جشنواره خواهد بود.

وی افزود: هدف جشنواره هنر معماری هند، نمایش عظمت و شکوه هنر معماری  هند در عرصه بین‌الملل است.

وزیر فرهنگ دولت هند خاطرنشان کرد که این جشنواره با گردهم آوردن معماران محلی از اقصی نقاط هند آغازگر گفت‌وگوها، نوآوری و همکاری‌های جدید خواهد بود و اقتصاد خلاق را به نمایش خواهد گذاشت.

خانم موگدا، معاون وزارت فرهنگ عنوان کرد: قرار است این جشنواره از 9 تا 15 دسامبر 2023 در قلعه سرخ دهلی‌نو برگزار شود و موضوعات مختلف از طریق نمایشگاه‌ها و میزگردها بررسی می‌شود.

وی افزود: این جشنواره هر روز بر روی یک موضوع خاص متمرکز خواهد بود و توسط متخصصان این حوزه مدیریت می‌شود.

معاون وزارت فرهنگ دولت هند به موضوعات اصلی این جشنواره اشاره کرد و گفت: در‌ها و دروازه‌ها، باغ‌ها، پلکان‌ها، معماری معابد، شگفتی‌های مدرن هند مستقل، چهره معاصر معماری بومی و نقش زنان در معماری از جمله محورهای اصلی این جشنواره هستند.

خانم موگدا، دبیر وزارت فرهنگ دولت هند و هیأت همراه یک روز قبل از رونمایی از لوگوی جشنواره هنر معماری هند با حضور در خانه فرهنگ ایران در دهلی‌نو ضمن دیدار و گفت‌وگو با ایرج الهی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند و فرید الدین فریدعصر، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو، از مرکز بین‌المللی مایکرو فیلم نور، مرکز تحقیقات فارسی، نمایشگاه نسخ خطی و کتابخانه مرکزی خانه فرهنگ ایران بازدید به عمل آورد و بر روابط فرهنگی دو کشور تاکید کرد.

خانم موگدا به تجربه خود از بازدید از خانه فرهنگ ایران در دهلی‌نو پرداخت و آن را «تجربه‌ای بی نظیر» توصیف کرد.

.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved