-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/12/08 - 08:56
  • 1019
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

رونمایی از آثار جدید الانتشار استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا

مراسم رونمایی از 2 اثر جدید ممیت الرشید، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا با عناوین «دستور زبان ساده فارسی» و «فرهنگ و جشن‌های عامیانه فارسی» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم رونمایی از 2 اثر جدید ممیت الرشید، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا با عناوین «دستور زبان ساده فارسی» و «فرهنگ و جشنهای عامیانه فارسی» با حضور سیدرضا میرمحمدی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش، عبدالبصیر، رئیس دانشکده علوم انسانی، اساتید و دانشجویان زبان فارسی این دانشگاه برگزار شد.

میرمحمدی در سخنانی، زبان فارسی را دروازه ورود به جهان پهناور و پر رمز و راز ادبیات فارسی دانست و گفت: آثار کلاسیک ادب فارسی نظیر شاهنامه فردوسی، خمسه نظامی، دیوان حافظ، گلستان و بوستان سعدی، مثنوی معنوی، منطق الطیر عطار، گنجینه‌هایی از معارف توحیدی، خداشناسی، عرفان و حکمت هستند.

رایزن فرهنگی کشورمان در داکا با قرائت چند بیت از ابیات آغازین شاهنامه و نیز غزل اول دیوان حافظ، به ابعاد و مفاهیم توحیدی، خداشناسی و عرفانی موجود در این ابیات اشاره و آثار این بزرگان را نه صرفا شعر و بیانی موزون بلکه دریایی از معارف الهی و انسانی توصیف کرد و از دانشجویان زبان فارسی خواست با یادگیری این زبان علمی و شیرین، وارد جهان پهناور ادبیات فارسی شده و از این معارف بهره مند شوند.

وی خطاب به دانشجویان زبان فارسی اظهار داشت: با طی موفقیت آمیز مسیر در پیش گرفته، به رونق زبان و ادب فارسی در کشورتان که ریشه‌های چند صد ساله در آن دارد و نیز به توسعه روابط و مناسبات فرهنگی دو کشور ایران و بنگلاش کمک و خدمت کنید.

عبدالبصیر، رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه داکا، پویان، استاد اعزامی زبان و ادبیات فارسی از ایران، بهاء الدین، رئیس دپارتمان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا، امین الرحمن سلطان، ناشر این دو اثر و خود ممیت الرشید، نویسنده این دو کتاب به ایراد سخن پرداختند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved