-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/02/30 - 11:36
  • 309
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

روز دوم هفته فرهنگی ایران در تایلند

دومین روز از «هفته فرهنگی ایران در تایلند» با اجرای موسیقی سنتی ایرانی توسط گروه هنری «فرآواز» و ارائه اقلام و صنایع دستی ایران در نمایشگاه دیپلماتیک صلیب سرخ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دومین روز از «هفته فرهنگی ایران در تایلند» با حضور گروه موسیقی فرآواز طی هماهنگی‌های به عمل آمده با نمایشگاه دیپلماتیک صلیب سرخ، فرصتی دیگری بود که در کنار هنرمندان دیگر کشورها که هر کدام برای نمایش هنر و فرهنگ خود حاضر شده بودند به اجرای موسیقی ایرانی پرداخته و با ارائه اقلام و صنایع دستی ایران در این نمایشگاه، جلوه‌هایی از نمادهای غنی فرهنگ ایرانی را به نمایش در آوریم.

این برنامه بسیار باشکوه و تماشایی که بسیاری از ایرانیان و شرکت کنندگان حاضر از ملیت‌های مختلف در نمایشگاه با اظهار خرسندی و حضور این گروه در این رویداد بین‌المللی را حرکت نو و رو به جلو و گسترش حرکت فرهنگی ایران در تایلند تلقی کرده است، چراکه در سنوات قبل صرفا نمایش صنایع دستی ایرانی انجام می‌شد ولی این برنامه حال و هوای جدیدی به برنامه‌های امسال اضافه کرد.

با توجه به جایگاه ممتاز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در رونق بخشی فضاهای فرهنگی و نقش تأثیرگذار آن در تقویت ارتباطات دو کشور این برنامه به منظور انسجام بخشی به تعاملات فرهنگی در سطح بین‌المللی اجرا شد که در راستای همزیستی مسالمت آمیز یکی از اصلی‌ترین رویدادهای روابط فرهنگی و دیپلماسی عمومی است .

بازار خیریه دیپلماتیک صلیب سرخ که یکی از رویدادهای خرید خیریه سالانه است با عرضه گسترده‌ای از محصولات برجسته از سراسر جهان از جمله غذا، محصولات مصرفی، لباس، صنایع دستی و دکوراسیون خانه در تالار پاراگون، طبقه پنجم مرکز خرید سیام پاراگون برگزار می‌شود.

این رویداد خیریه که تحت مفهوم «خرید برای یک هدف» توسط جامعه صلیب سرخ تایلند در همکاری با همسران دیپلمات‌ها و سفارتخانه‌ها برگزار می‌شود، چنین است که با در اختیار قرار دادن غرفه برای سفارت‌ها و فروشندگان بخشی از درآمد حاصل از فروش را به عنوان کمک خیریه قبول دریافت می‌کنند که این مبلغ در طول سال در پروژه‌های خیریه هزینه می‌شود .درآمد حاصل از این رویداد به حمایت از پروژه‌های مختلفی که به افراد نیازمند در تایلند کمک می‌کنند، اختصاص می‌یابد.

رایزنی فرهنگی ایران در تایلند سال‌هاست که به عنوان یکی از اعضای ثابت این بازار همیشه در این نمایشگاه حضور داشته و با توجه به پایان یافتن کامل محدودیت‌های کرونا، امسال این بازار با تمام پتانسیل برگزار شد .طی هماهنگی‌های به عمل آمده  این برنامه توسط شبکه‌های تلویزیونی و کانال‌های مختلف این کشور ضبط شد تا در برنامه‌های فرهنگی شبکه‌ها و کانال‌ها طی روزهای آینده به نمایش درآید.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved