-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/05/17 - 07:41
  • 76
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

روز حسین(ع) دی در بانکوک

مراسم گرامیداشت روز «حسین(ع) دی» با حضور تعداد کثیری از مسلمانان شیعه تایلند با همکارى رایزنی فرهنگی کشورمان در سالن همایش‌های محل پست بانکوک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم گرامیداشت روز «حسین(ع) دی» که شیعیان سراسر جهان به یاد امام حسین(ع) و یاران باوفایش به عزاداری می‌پردازند، با حضور تعداد کثیری از مسلمانان شیعه تایلند با همکارى گروه‌های مردم نهاد و رایزنی فرهنگی کشورمان در سالن همایش‌های محل پست این شهر برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و پس از آن، ذاکران اهل بیت(ع) برای حضار مداحی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمبارک حسینی در سخنانی به وقایع عاشورا اشاره کرد و لزوم برگزاری این گونه مراسم و اهداف امام حسین (علیه السلام) از قیام کربلا را مورد بررسی قرار داد.

وی همچنین، به اهداف شوم دولت‌های غربی در مبارزه با اسلام اشاره کرد و با یادآوری واقعه کربلا و احیای ارزش‌های اسلامی و تقویت وحدت و همدلی در زمان فعلی، اشاره‌ای به مسائل اجتماعی و مشکلات جامعه اسلامی داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمبارک حسینی گفت: سوگواری حسین دی، تأثیر بسزایی بر جامعه شیعه گذاشته و باعث تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم شده و همچنین، سوگواری آن باعث ایجاد یک هویت جمعی در میان شیعیان شده است.

زارع بی عیب، رایزن فرهنگی ایران در این مراسم با اشاره به با اهمیت بودن این مسأله گفت: سوگواری حسین دی، یکی از مهم‌ترین رویدادهای مذهبی شیعیان است که نقش مهمی در حفظ هویت و ارزش‌های اسلامی ایفا می‌کند.

وی به ابعاد این رویداد پرداخت و گفت: این مراسم فرصتی است برای شیعیان تا در کنار هم جمع شوند، همدلی و اتحاد خود را تقویت کنند و روابط اجتماعی خود را گسترش دهند.

رایزن فرهنگی ایران ادامه داد: عاشورا نمادی از مبارزه با ظلم و استبداد است و برگزاری این مراسم، پیامی است به تمام مستضعفان جهان که در برابر ظالمان بایستند.

وی مطرح کرد: مکتب عاشورا مکتبی پویا و زنده است که در طول تاریخ الهام‌بخش بسیاری از مبارزان بوده و باعث توجه به ارزش‌های انسانی مانند عدالت، آزادی، برابری و انسان‌دوستی می‌گردد.

در ادامه، مراسم راهپیمایی با حضور نمایندگانی از مساجد و شیعیان مقیم تایلندی و نماینده جامعه المصطفی و رایزن فرهنگی ایران در بانکوک انجام پذیرفت.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved