-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/12/02 - 10:18
  • 241
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

روزنامه استاندارد کنیا خواستار همکاری رسانه‌ای با ایران شد

خانم بتی انجائو، معاون دبیر خبر روزنامه استاندارد کنیا خواستار همکاری رسانه‌ای با جمهوری اسلامی ایران به خصوص در حوزه زنان و معرفی فرهنگ و هنر ایرانی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، چارلز انجارامبا، دبیر خبر روزنامه استاندارد کنیا و خانم بتی انجائو، معاون دبیر خبر و دبیر میز تحولات غیرمنتظره این روزنامه ضمن حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کنیا با قربانعلی پورمرجان، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار کردند.

انجارامبا از علاقه خود نسبت به جمهوری اسلامی ایران گفت و آمادگی خود را برای همکاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی با رایزنی فرهنگی کشورمان اعلامکرد.

دبیر خبر روزنامه استاندارد کنیا گفت: سبقه فعالیت روزنامه استاندارد به سال 1902 میلادی بر می‌گردد که در این مدت با فراز و فرودهای بسیاری همراه بوده است و تیراژ روزانه آن به 250 هزار نسخه می‌رسد.

خانم بتی انجائو هم با ابراز علاقه‌مندی خود به فرهنگ و هنر ایرانی گفت: فرهنگ ایران دارای قدمتی دیرینه است و علاقه‌مند هستم در نشر اخبار و تحلیل‌های مربوط به ایران کمک کنم.

معاون دبیر خبر روزنامه استاندارد کنیا اظهار داشت: ما دارای تشکل ویژه زنان در بین روزنامه نگاران و خبرنگاران هستیم که خانم فاتیا مجری مشهور تلویزیون «کی تی ان» آن را رهبری می‌کند و می‌توانیم در حوزه زنان هم فعالیت‌های مشترکی را با همدیگر داشته باشیم.

پورمرجان، رایزن فرهنگی کشورمان در کنیا در این دیدار، مطرح کرد: متاسفانه رسانه‌های غربی آنقدر دروغ‌پراکنی نسبت به ایران دارند که حتی افراد معمولی هم آن را درک می‌کند. آنچه برای یک روزنامه و با کمپانی خبری مهم است این است که بتواند امانت داری در خبر و اخذ آن از منابع معتبر بکند و ما آمادگی داریم هر زمانی شما نیاز به خبر یا تحلیلی از ایران داشته باشید آن را از منابع دست اول در اختیار شما بگذاریم.

وی افزود: کنیا و ایران همواره دو دوست در کنیار یکدیگر بوده‌اند و همدیگر را نزد سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی یاری کرده‌اند و نقش خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در این امر چشمگیر بوده است.

پورمرجان تأکید کرد که رابطه و دوستی دو کشور به ده‌ها سال قبل برمی‌گردد و جای پای ایران و فرهنگ و تمدن ایران در شرق آفریقا را باید از صدها سال پیش جستجو کرد که حضور شیرازی‌ها و بلوچ‌ها یکی از این نمونه‌هاست.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved