-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/05/18 - 15:53
  • 799
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

رهبر دینی ارمنیان جهان هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن را محکوم کرد

جاثلیق گارگین دوم در دیدار با سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان، هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن را محکوم کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مهدی سبحانی، سفیر و محمد علی کیانی، سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان و هیأت همراه با جاثلیق گارگین دوم، رهبر دینی ارمنیان جهان دیدار و گفت‌وگو کردند.

سبحانی در سخنانی، با بیان اهمیت پویایی روابط دوستانه دو ملت و گفت‌وگوی دینی بین دو کشور، نامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به رهبران ادیان جهان در پی اهانت اخیر به ساحت مقدس قرآن کریم را به رهبر دینی ارمنیان جهان تقدیم کرد.

جاثلیق گارلین دوم هتک حرمت قرآن کریم را به شدت محکوم کرد و ضمن قرائت و تأیید پیام به سابقه کلیسای ارمنی در محکومیت قاطع اهانت به مقدسات اسلامی و بیانیه‌هایی که کلیسای ارمنی تاکنون در خصوص بی‌احترامی به مقدسات اسلامی منتشر کرده، اشاره کرد.

وی از توجه و عنایت مشفقانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به جامعه ارمنی ایران تشکر و قدردانی کرد.

رهبر دینی ارامنه جهان به قرن‌ها روابط متقابل ارمنستان – ایران و همکاری دو کشور نیز اشاره داشت.

در این دیدار که اسقف وازگن میرزاخانیان و اسقف سبوه سرکیسیان رهبر دینی ارامنه ایران نیز حضور داشتند، طرفین با اشاره به روابط و همکاری جمهوری اسلامی ایران و مرکز دینی اجمیادزین بر اهمیت ضرورت همکاری در عرصه  دینی، گفت‌وگوهای دینی و برگزاری نشست‌های دینی تأکید کردند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved