-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/12/26 - 14:31
  • 244
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

رایزن فرهنگی کشورمان با رییس دانشگاه ملی قرقیزستان دیدار و گفتگو کرد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان غلامحسین یادگاری و ابوذر طوقانی رایزن فرهنگی سفارت ج.ا.ایران همراه با مهدیه محمدتقی زاده مشاور زنان و خانواده رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با حضور در دانشگاه ملی و پیش از برگزاری نشست علمی بررسی حضور و نقش زنان در جامعه قرقیزستان و ایران با دکتر تالابیک عبدالرحمانوف رییس دانشگاه ملی قرقیزستان دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این دیدار دو طرف در مورد بهبود همکاری های دانشگاهی و افتتاح مرکز ایران شناسی و آموزش زبان فارسی در این دانشگاه بحث و تبادل نظر کردند.

دکتر تالابیک عبدالرحمانوف در سخنانی با اشاره به اینکه تا پیش از سفر به ایران تصور ما برآن بود که ایران کشوری بسته است اما با حضور در آن کشور نگاه ما کاملا تغییر کرد و میزان آزادی بالا برای همه به ویژه زنان را مشاهده کردیم، خاطرنشان کرد امیدواریم بتوانیم روابط میان دانشگاهی را گسترش دهیم و از ظرفیت فراوان علمی ایران بهره مند شویم.

یادگاری سفیر ایران نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت نشست علمی که امروز در این دانشگاه برگزار می شود اظهار داشت این وظیفه دانشگاه هاست که با برقراری ارتباط با یکدیگر برای گسترش روابط تلاش کنند. لذا ما مشتاق تقویت ارتباطات خود با همه دانشگاه ها به ویژه دانشگاه ملی قرقیزستان هستیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد متاسفانه با توجه به شناختی که من دارم ما در حوزه روابط دانشگاهی در وضعیت مطلوبی نیستیم و امیدواریم این تعاملات گسترش یابد. پیشرفت های علمی دهه های اخیر، ایران را در زمره ده کشور برتر جهان قرار داده است. ایران آماده است تجربیات و دستاوردهای علمی خود را به طور رایگان در اختیار دوستان به ویژه همسایگان خود قرار دهد.

طوقانی رایزن فرهنگی سفارت ایران نیز در این نشست از پیشنهاد افتتاح مرکز ایران شناسی و آموزش زبان فارسی که از سوی طرف مقابل ارائه شد استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک با همکاری دو طرف شاهد افتتاح این مرکز باشیم.

شایان ذکر است جامعه المصطفی تا حدود ده سال پیش دوره های آموزشی زبان فارسی را در این دانشگاه برگزار کرده است و پس از توقف آن، تاکنون فعالیتی در این حوزه انجام نشده است.

 در این دیدار ضمیره آقباگیشوا، رئیس کنگره زنان قرقیزستان، توراتبک سیردابایف، مدیر مؤسسه تاریخ و مطالعات منطقه ای، باکیت کلدیبکوف، مدیر بخش همکاری و روابط بین المللی دانشگاه نیزحضور داشتند.

پس از پایان دیدار، مهمانان دانشگاه با موسسه تاریخ و مطالعات منطقه ای آشنا شده و با روسای پژوهشگاه علم و فرهنگ در زمینه همکاری های علمی و فرهنگی گفت و گو کردند.

. .

. .

تصاویر

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved