-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/04/03 - 07:33
  • 761
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

رایزن فرهنگی کشورمان در اندونزی با مسوولین دانشگاه پارامدینه دیدار کرد

رایزن فرهنگی سفارت ایران دراندونزی دردیدار مسوولین دانشگاه تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های موجود دو کشور توسعه همکاری های علمی و فرهنگی ازمطالبات جدی دو طرف است

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی محمدرضا ابراهیمی درادامه با اشاره به حضور همسر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران  دردانشگاه پارامدینه و تقدیر و تشکر از مسوولین و عوامل دانشگاه درهمراهمی وهمکاری گفت: این سطح از تعاملات و همکاری ها مایه غرور و افتخار برای دو کشور مسلمان ایران و اندونزی است. رایزن فرهنگی کشورمان درادامه به ارائه  طرح اولیه معرفی تحلیلی مطالعات فلسفی درایران پرداخت و افزود: این طرح با همکاری رایزنی فرهنگی، دانشگاههای ایران واندونزی و اندیشمندان دو کشور قابل بررسی و اجرا خواهد بود. ابراهیمی درادامه به جزییات طرح اشاره کرد وگفت: با مطالعات فلسفی اصیل پژوهش های فلسفی در ایران سهم قابل توجهی در مطالعات معرفتی در تمام ادوار و تاریخ گذشته داشته است و بدون تردید پایه و اساس تمدن ایران محسوب می شود. در ادامه خانم دکتر فتحیه از حضور رایزن در این دانشگاه جهت ارائه طرح بحث علمی (طرح پیشنهادی معرفی تحلیلی مطالعات فلسفی در ایران) تشکر کرد و به سابقه همکاری این دانشگاه با رایزنی فرهنگی ایران اشاره داشت که  آخرین فعالیت آن حضور همسر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران دراین دانشگاه و بحث و بررسی کتاب نظریه تربیت اسلامی از دیدگاه قرآنی و فلسفی با حضور دکتر حیدر باقر بود.

سپس دکتر صبحی ابراهیم  مدیر گروه معارف اسلامی تحصیلات تکمیلی و نویسنده کتاب علی شریعتی ایدئولوگ انقلاب اسلامی از پیشنهاد رایزن فرهنگی استقبال کرد و آمادگی خود و برخی از اساتید را برای همکاری در تدوین آن با وارد کردن مباحث فلسفه اسلامی دراندونزی اعلام کرد. دکتر آآن روکمانا، استاد و نویسنده کتاب نقشه فلسفه اسلامی در اندونزی هم در این نشست گفت: تعریفی مورد اتفاق در این زمینه وجود دارد و مدل کتابی که مورد نظر است، مشخص شود. با توجه به کارهایی انجام شده در این مورد، بهتر است تهیه دائره معارف فلسفه (ایران و اندونزی) و تحقیقات در مورد نقشه یا اطلس فلسفه اسلامی در اندونزی انجام شود. مباحث کاربردی با دیدگاه جامعه شناسی از موضوع مانند سعادت یا خوشبختی از منظر این سینا و... در نشست ها مطرح بشود.

محمدرضا ابراهیمی هم در پایان اظهار داشت:  هدف از ارائه طرح پیشنهادی معرفی تحلیلی مطالعات فلسفی در ایران بوده، که با ارائه دیدگاه های مختلف اندیشمندان و کارشناسان تکمیل خواهد شد.  

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved