-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/02/27 - 19:39
  • 838
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در الجزایر از رشید بن عیسی عیادت کرد

پرفسور رشید بن عیسی از شخصیتهای اندیشمند الجزایر و از بنیانگذاران کنفرانس اندیشه اسلامی در دهه 60 میلادی است .

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی او از شاگردان مالک بن نبی و مدیر کل سابق وزارت آموزش و پرورش الجزایر بوده است .

رشید بن عیسی سپس عضو یونسکو و در سمت مشاور دبیر کل خدمت کرده و به تمامی کشورهای جهان به جز رژیم صهیونیستی سفر کرده است .

او به زبانهای عربی، انگلیسی، فرانسه، فارسی، ترکی، اردو و ... آشنایی دارد و دایره المعارفی ده زبانه تألیف نموده است .

رشید بن عیسی از عاشقان و دوستداران انقلاب اسلامی وحضرت امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است و در دوره حضور امام خمینی در نوفل لوشاتو با وجود منع یونسکو و تهدید او به اخراج از آن، هر هفته به دیدار امام مشرف میشده است .

رشید بن عیسی به جرم پیروی از مکتب اهل بیت مدت 28 سال از الجزایر تبعید و اجازه ورود به این کشور نداشت ودر سال 1398 پس ازاجازه ورد

ود به کشور برای مدتی کوتاه به الجزایر باز گشت و در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران شرکت نموده، سپس به پاریس بازگشت .

رشید بن عیسی در سال 1401 به علت بیماری شدید در بیمارستان بستری شد و پس از چند ماه، بار دیگر در سال 1402 در روزهای آخر رمضان به وطن خود الجزایر آمد.

نمایندگی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در الجزایر به منظور عیادت و تقدیر از این زبان شناس بزرگ جهانی روز دوشنبه 25 اردیبهشت در خانه برادرش آقای دکتر یونس بن عیسی به دیدار او رفته و با وی و خانوادهاش گفتگو نمود .

در این دیدار صمیمی خانواده پرفسور رشید بن عیسی از خاطرات خود در دیدار با حضرت امام سخن گفته و از نمایندگی فرهنگی ایران در الجزایر و پاریس جهت اقدام به تهیه مستندی تصویری از زندگی پرفسور رشید قدردانی کردند ..

لازم به ذکر است که به پیشنهاد نمایندگی فرهنگی ایران در الجزایر، نمایندگی فرهنگی در پاریس به دیدار و عیادت رشید بن عیسی رفته و تهیه مستندی از زندگی پیشگام مکتب اهل بیت (علیهم السلام) در قاره آفریقا را در دستور کار قرار داد . این مستند در پاریس فیلمبرداری شده و نمایندگی فرهنگی در الجزایر در حال هماهنگی برای ادامه فیلمبرداری در الجزایر است

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved