-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/23 - 10:45
  • 609
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

رایزن فرهنگی ایران در عراق: همبستگی علمی و فرهنگی تهران - بغداد رو به افزایش است

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: سطح همبستگی علمی و فرهنگی بین تهران - بغداد بویژه در زمینه ارتباطات دانشگاهی و دانشجویی رو به افزایش است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به نقل از ایرنا حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا اباذری در گفت وگو با ایرنا در بغداد آمار دانشجویان عراقی در حال تحصیل در دانشگاه های ایران را بیش از ۶۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: این دانشجویان با پرداخت هزینه تحصیل و اقامت در ایران تحصیل می‌کنند و تعداد کمی از آنان بورسیه هستند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین رویداد بزرگ علمی بین ۲ کشور که مهرماه امسال با عنوان هفته علم جمهوری اسلامی ایران و عراق در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال این هستیم که با ایجاد پیوند بین دانشگاهیان ۲ کشور، گروه‌های تخصصی دانشگاهها با یکدیگر زنجیره ارتباطی تخصصی و هدفمند برقرار کنند.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق اضافه کرد: کشور عراق به دنبال رشد علم و فناوری است و ما نیز بر اساس پیوندهای تاریخی گذشته می توانیم در این موضوع نقش موثری ایفاء کنیم.

اباذری با بیان اینکه دانشگاه "سبطین" اولین شعبه دانشگاه بین المللی در عراق است که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران و در سال گذشته تاسیس شد، گفت: در حال حاضر ۲۱۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به همکاری و تعامل علمی میان دو کشور ایران و عراق اظهار داشت: برخی از مقامات علمی دولت عراق در چند ماه گذشته بازدیدی از مراکز علم و فناوری و دانشگاه های ایران داشتند و با ساز و کار آموزش عالی در ایران آشنا شدند.

اباذری همچنین با اشاره به فعالیت های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق افزود: تاکنون حدود هزار تفاهم نامه بین دانشگاه‌های کشور عراق با دانشگاه‌های ایران به امضا رسیده تا فرصتی برای پیوند های دانشگاهی فراهم کند.

به گفته وی بسیاری از استادان دانشگاهای کشور عراق علاقه مند هستند تا دوره‌های پست دکترای خود را در ایران بگذرانند که اکنون در حال بررسی و گفت و گو در این خصوص هستیم و شرایط در اختیار قرار دادن ظرفیت بزرگ علمی کشور به همسایگان وجود دارد.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved