-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/06 - 15:17
  • 279
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

رایزن فرهنگی ایران با شهردار شهر آستانه دیدار کرد

سفیر و رایزن فرهنگی ایران در شهر آستانه پایتخت قزاقستان با قاسم‌بیک ژنیس محموداولی شهردار شهر آستانه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی علی‌اکبر طالبی‌متین رایزن فرهنگی و علی‌اکبر جوکار سفیر ایران در قزاقستان با قاسم‌بیک ژنیس محموداولی شهردار شهر آستانه (پایتخت جمهوری قزاقستان) ملاقات نمودند. در این دیدار که برای اولین بار صورت می‌گرفت، ضمن ابراز خرسندی از سوی دو طرف، زمینه‌های همکاری در حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری بین شهرداری تهران و شهرداری آستانه مورد بررسی قرار گرفت.

از جمله پیشنهادات ارائه‌شده از سوی هیات ایرانی، اعلام آمادگی برای پیگیری سفر آقای قاسم بیک به تهران و ملاقات با شهردار تهران بود که مورد استقبال خوب ایشان قرار گرفت. بر این اساس مقرر شد تا در کوتاه‌ترین فرصت در هماهنگی با مدیر بین‌الملل شهردار تهران دعوت‌نامه‌ای با امضای آقای زاکانی شهردار تهران برای شهردار آستانه ارسال گردد. لازم است به توضیح است که در این نشست همچنین پیشنهادهای همکاری از جمله انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین دو پایتخت، نام‌گذاری خیابان‌ها در پایتخت‌ها به اسم مشاهیر و مفاخر دو کشور، توجه به امر مهم گردشگری و توریسم و ضرورت راه‌اندازی پروازهای مستقم تهران-آستانه، اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی و هنری نظیر برنامه‌های مشترک در خصوص سنت نوروز در ایران و قزاقستان و استفاده از امکانات و اماکن شهری متعلق به شهرداری آستانه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

 

 

. .

. .

تصاویر

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved