-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/15 - 12:40
  • 188
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
وزیر فرهنگ در جمع خبرنگاران:

رایزنان فرهنگی به دوکشور آمریکای لاتین اعزام می‌شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعزام رایزنان فرهنگی به دو کشور مهم حوزه آمریکای لاتین خبر داد و گفت: مجددا آمریکای لاتین به حوزه دیپلماسی فرهنگی ما برگشته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی محمدمهدی اسماعیلی روز شنبه در حاشیه آیین آغاز نخستین اجلاس منطقه ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی در کشورهای همسایه در جمع خبرنگاران درباره دستور کار ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه رایزنی های فرهنگی اظهار داشت: اخیرا به دو کشور مهم آمریکای لاتین رایزنان فرهنگی را اعزام می کنیم. دو سفر به آمریکای لاتین رفته ام و توافق های بسیار خوبی اتفاق افتاده و کارهای فرهنگی مشترک و تقریبا بی نظیری در حال شکل گیری است و مجددا حوزه آمریکای لاتین به حوزه دیپلماسی فرهنگی ما برگشته است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره حوزه سوریه و فلسطین هم گفت: در سوریه هم فعالیت های بسیار خوبی داریم. در همین یک سال اخیر هم وزیر فرهنگ این کشور به تهران آماده و هم رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به سوریه رفته است و من هم به زودی به سوریه خواهم رفت.

اسماعیلی گفت: ‌فعالیت های فرهنگی ما درسوریه ارتقا پیداکرده و حضور زائران حضورت زینب(س) در حال افزایش است و برای سفر گسترده زائران ایرانی به سوریه برنامه ریزی می کنیم که سازمان حج و زیارت این موضوع را پیگیری می کند.

وی افزود: در حوزه فلسطین هم که مساله اول جهان اسلام است و طبیعتا در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مسائل آن را دنبال می شود.

اسماعیلی همچنین گفت:‌در دوسال اخیر بیشترین فعالیت ها را در حوزه دیپلماسی فرهنگی داشتیم. به اذعان آمارها و گزارش ها، ‌وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیشترین رفت و آمدها را با مقامات فرهنگی کشورهای همسایه داشته است.

وی افزود: توافق های بسیار خوبی با همسایه های خود در آسیای میانه، قفقاز، کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و غرب کشور داشتیم. در هر بخشی با این 15 کشور همسایه ما تعداد زیادی در حد وزیر رفت و برگشت داشتیم.

وزیر فرهنگ گفت: به بخش مهمی از این کشورها سفر کردم و تعداد زیادی از اینها را در ایران میزبانی کردیم. اجلاس های منطقه ای و چند جانبه داشتیم و این رویه در حال گسترش است. نشانه های آن هم در حال ظهور است.

اسماعیلی با بیان اینکه میزان فعالیت های فرهنگی ما در خارج از کشور و کارهای مشترک فرهنگی ما، رشد یافته است، ابراز کرد: در حال ساخت فیلم های سینمایی مشترک و فیلم های مستند، ‌اعزام گروه های هنری و برگزاری هفته های مشترک فرهنگی و انعقاد تفاهم نامه های جدید فرهنگی و هنری و رسانه ای هستیم. انشالله این زمینه کمک خواهد کرد تا فضای کار در سایر بخش ها از جمله در حوزه سیاست، اقتصاد و حوزه های دیگر هموارتر و خیلی صمیمانه تر برقرار شود.

نخستین اجلاس منطقه ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی در کشورهای  همسایه ، از 15 تا 20 مهرماه 1402، به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان قرارگاه اقتدار فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

. .

. .

تصاویر

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved