-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/02/12 - 10:19
  • 253
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

راه‌های گسترش برنامه‌های فرهنگی و دینی ایران و سنگال بررسی شد

در جریان سفر حجت‌الاسلام والمسلمین شاهدی و شکیبا از معاونت ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به سنگال، راه‌های گسترش برنامه‌های فرهنگی و دینی دو کشور بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد شاهدی به همراه محمدرضا شکیبا، از معاونت ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در جریان سفر خود به سنگال با حضور در مؤسسه المزدهر در منطقهZac Mbao  با «شریف علی حیدرا» رئیس و اساتید این مؤسسه دیدار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهدی ضمن ابلاغ سلام و پیام تقدیر از سوی حضرت آیت‌الله قمی در خصوص فعالیت‌های وی، به موضوع کادرسازی و اهمیت آموزش نوجوانان در مراکز آموزشی بر اساس آموزه‌های مکتب تشیع اشاره کرد.

شریف حیدرا به فعالیت‌های آموزشی و رسانه‌ای این مؤسسه برای تبلیغ و ترویج مکتب اهل البیت(ع) در داکار اشاره کرد و گفت: در این منطقه مسجدی را با کمک شیعیان ساخته است که پس از هماهنگی با مقامات به زودی افتتاح خواهد شد.

وی به اقدامات راهبردی مؤسسه مذکور در زمینه ساخت و بهره برداری مدارس و مراکز آموزشی، سازماندهی سمینارها، بهبود مدارس سنتی اسلامی، آموزش و توانمندسازی معلمان و برگزاری مسابقات قرآن اشاره کرد.

در ادامه، مقرر شد در نشست آتی موضوعات مورد نظر در حوزه فعالیت آموزشی و دینی مشترک مورد بررسی و برنامه ریزی قرار گیرد.

همچنین، رایزن فرهنگی کشورمان یک نسخه کتاب به زبان فرانسه در خصوص آستان قدس رضوی امام رضا(ع) به «شریف علی حیدرا» اهدا کرد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهدی و شکیبا در دیدار با «شیخ عبدالمنعم زین» موضوع ترویج مکتب تشیع و ایجاد و راه اندازی مدارس آموزشی در مناطق مختلف داکار و سنگال را بررسی کردند.

سپس، «شیخ عبدالمنعم زین» به موضوع انتخاب وی از سوی «امام موسی صدر» و اعزام به سنگال و تأسیس انستیتو آموزشی و نیز چاپ و نشر کتاب و نیز سایر فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی پرداخت و جدیدترین کتاب خود را با نام «التلقیح الصناعی للبشر (احکام و مخاطره)» برای تقدیم به مقام معظم رهبری(مدظله العالی) امضا کرد.

این هیأت ایرانی ضمن حضور سفارت جمهوری اسلامی ایران در داکار با دهشیری، سفیر کشورمان دیدار و به گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

دهشیری توضیحاتی در خصوص فعالیت فرهنگی در سنگال و شرکت و مصاحبه ایشان در برنامه شب‌های رمضان به نام «تاندرما» از شبکه دولتی تلویزیون سنگال و اجرای دعا و نیایش شیعی از سوی اعضای سفارت را مطرح کرد.

سفیر کشورمان در خصوص اقدامات انجام شده برای بازگشایی گروه زبان فارسی در دانشگاه داکار، توضیحاتی را ارائه داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهدی، دفتر کار رایزن فرهنگی در سفارت را مورد بازدید قرار داد و توصیه‌هایی در خصوص فعالیت‌های دینی و فرهنگی مطرح کرد.

این هیأت ایرانی متشکل حجت‌الاسلام والمسلمین شاهدی و شکیبا و حجت‌الاسلام والمسلمین اسدی، رئیس دانشگاه المصطفی داکار و رایزن فرهنگی کشورمان به شهر «تی یس» سفر کردند و با «شیخ محمد جوب» رئیس مجتمع آموزشی الهدی به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهدی و شکیبا و حجت‌الاسلام والمسلمین اسدی، رئیس دانشگاه المصطفی داکار و رایزن فرهنگی پس از اتمام بازدید از «مجتمع آموزشی الهدی» در «مجتمع آموزشی الولایه» حضور یافتند و با «عثمان وینده انجای» رئیس مجتمع آموزشی گفتگو کردند.

همچنین، نشست با دانشجویان و مبلغان بومی در محل نمایندگی المصطفی برگزار شد. در این نشست حدود 50 نفر از مبلغان بومی، تعدادی نیز از مبلغان کشورهای همسایه بورکینافاسو، ساحل عاج، گینه بیسائو و موریتانی نیز حضور داشتند که به بحث و تبادل نظر درباره نحوه فعالیت‌های تبلیغی و آسیب‌شناسی آن پرداختند.

دیدار با ایرانیان مقیم داکار و رئیس مجتمع آموزشی الزهرا(س) از دیگر برنامه‌های سفر این هیأت ایرانی به سنگال بود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved