-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/01/17 - 08:20
  • 112
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

راه‌های همکاری دینی و فرهنگی بین ایران و مالزی بررسی شد

در دیدار دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و رئیس شورای مشورتی سمن‌های مردم نهاد مالزی، راه‌های همکاری دینی و فرهنگی بین ایران و مالزی بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری، دبیر کل مجمع جهانی تقریب و چیگو عزمی، رئیس شورای مشورتی سمن‌های مردم نهاد مالزی و هیأت همراه در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی کوالالامپور، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که با حضور حبیب رضا ارزانی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی و سعیدی، مسئول دیپلماسی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفت؛ برنامه‌های مشترک شورای مشورتی سمن‌های مردم نهاد مالزی با جمهوری اسلامی ایران و مجمع تقریب مطرح شد.

برگزاری اجلاس جهانی دانشمندان مسلمان جهان با همکاری ایران و مالزی، برگزاری برنامه‌های مشترک ویژه مسلمانانی که در کشورها در اقلیت هستند؛ با عنوان اقلیت مسلمان جهان، برگزاری کنفرانس و اجلاس جهانی مساجد جهان و ایجاد شبکه جهانی مساجد جهان اسلام و ارایه طرح آتش بس کامل به اسراییل توسط ایران از جمله موارد مطروحه در این نشست بود.

همچنین در رابطه با همایش طوفان الاقصی و روند پیگیری برنامه‌ها توضیحاتی ارایه شد و مقرر شد حدود 250 نفر میهمان برای همایش دعوت شوند و حدود 150 نفر در مراسم حضور یابند. 10 سفیر کشورهای مسلمان نیز برای همایش حضور خواهند یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری به طرح اقلیت‌های مسلمان اشاره کرد و افزود: این طرح از طرح های سازمان ملل است و باید مختصات آن کاملا مشخص باشد.

در پایان مقرر شد؛ در نشست دیگری با جزییات بیشتر در رابطه با طرح های پیشنهادی برای تعامل و همکاری، گفتگو و تبادل نظر دقیق تر و فنی تر صورت پذیرد.

انتهای پیام/

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved