-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/03/05 - 07:04
  • 350
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

راه‌های تقویت روابط دانشگاهی بین ایران و ترکیه بررسی شد

همکاری‌های مشترک و شیوه‌های ارتقای مؤثر تعاملات دانشگاهی بین ایران و ترکیه مورد بررسی وابسته فرهنگی کشورمان و دبیرکل مجمع مجالس آسیایی با رئیس دانشکده حقوق دانشگاه استانبول قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حسن دیدبان، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول به همراه محمدرضا مجیدی، دبیرکل مجمع مجالس آسیایی با پروفسور ابوذر کندیگل، رئیس دانشکده حقوق دانشگاه استانبول دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، طرفین در خصوص تقویت روابط دانشگاهی میان دانشگاه استانبول و دانشگاه تهران تبادل نظر کردند.

کندیگل به بیان فعالیت‌های علمی این دانشکده پرداخت و افزود: ایران از همسایگان مهم ماست. دانشکده حقوق دانشگاه استانبول آمادگی همکاری مشترک در حوزه‌های علمی و پژوهشی را دارد.

دیدبان، وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول هم با تشریح جایگاه علمی و فرهنگی دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران به ارائه توضیحاتی در خصوص ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و دانشگاهی ایران پرداخت.

وی افزود: وابستگی فرهنگی ایران در استانبول همواره بر توسعه روابط دانشگاهی و علمی و برگزاری همایش مشترک علمی و سفرهای متقابل هیأت‌های دانشگاهی بین ایران و ترکیه اهتمام داشته است.

در ادامه این دیدار، دبیرکل مجمع مجالس آسیایی در خصوص تقویت و گسترش فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشکده حقوق دانشگاه استانبول و دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، برنامه‌ریزی برای استفاده از توانمندی این دو مرکز علمی در راستای گسترش همکاری‌های مشترک و بهره‌مندی از ظرفیت در جهت هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌های علمی مشترک در سطح بین‌المللی، توضیحاتی را ارائه داد.

همکاری‌های مشترک با دانشگاه‌های ترکیه و علاقه‌مندی در پروژه‌های مشترک توبیتاک وزرات علوم ترکیه از دیگر موضوعاتی بود که به آن پرداخته شد.

همچنین، زمینه‌های افزایش تعداد دانشجویان بین‌المللی دانشگاه تهران و استانبول و شیوه‌های ارتقای مؤثر تعاملات دانشگاه با مؤسسات در کشور ترکیه نیز بررسی شد.

براساس توافق طرفین مقرر شد؛ اولین نشست مشترک بین دانشکده حقوق استانبول و دانشکده حقوق و علوم سیاسی تهران با عنوان "بررسی روابط اقتصادی، سیاسی وفرهنگی ایران و ترکیه" در دانشکده حقوق و علوم سیاسی تهران برگزار شود و سال بعد (1404شمسی)  نشست در دانشکده حقوق استانبول برگزار شود.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved