-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/09 - 12:44
  • 702
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

راه‌اندازی سایت «انجمن دوستداران زبان و ادبیات فارسی» در یونان

با حمایت رایزنی فرهنگی ایران در یونان، سایت رسمی «انجمن دوستداران زبان و ادبیات فارسی» در یونان راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به منظور ارائه خدمات به فارسی‌آموزان در یونان که در شهرهای آتن و تسالونیکی و جزیره کورفو تمرکز دارند و همچنین، جهت سازماندهی فارغ التحصیلان، سامانه‌ای به نشانی اینترنتی www.plcsociety.gr طراحی شد تا به شبکه فارسی‌آموزان یونانی انسجام بیشتری ببخشد.

این سامانه توسط انجمن «دوستداران زبان و ادب فارسی» که به تازگی تشکیل شده و مراحل ثبت رسمی آن در دست انجام است، راه‌اندازی و شروع به فعالیت کرد.

در این پایگاه، امکانات ویژه برای اعضاء از جمله کتابخانه دیجیتال، فیلم‌های آموزش زبان فارسی و محتوای صوتی و تصویری مهیا شده است. همچنین، فارسی‌آموزان و علاقه‌مندان به فعالیت در این حوزه می‌توانند از طریق فرآیند ثبت نام الکترونیک به عضویت این انجمن درآمده و پس از مراحل تایید کارت عضویت دیجیتال خود را دریافت کنند.

اطلاعات مربوط به این انجمن از جمله خبرنامه اساسنامه، اعضاء و اطلاع رسانی رویدادهایی که توسط انجمن برگزار می‌شود، از دیگر بخش‌های این پایگاه اینترنتی است. به طور کلی این پایگاه دارای 7 بخش صفحه اصلی، کلاس‌های زبان فارسی، فرهنگ و هنر، رویدادها، اساسنامه، ثبت نام اعضا و ورود به سایت است.

در صفحه اصلی این پایگاه، کاربران به تمامی اطلاعات ارائه شده در این سامانه از جمله رویدادهای برگزار شده، شرایط و نحوه عضویت و ... دسترسی دارند و از طریق راه‌های ارائه شده، می‌توانند با مسئولان انجمن و مدیریت سایت ارتباط برقرار کنند و به عضویت صفحات اجتماعی انجمن درآیند.

در بخش کلاس‌های زبان فارسی، در سه زیر فهرست اطلاعاتی درباره کلاس‌های آموزش زبان فارسی، ویدیو ‌ها و کتب آموزشی ارائه می‌شود. البته بخش ویدیوها و کتب آموزشی صرفا برای افرادی است که کارت عضویت خود را دریافت کرده‌اند. این افراد با نام کاربری و کلمه عبور می‌توانند به صورت رایگان از محتوای ارائه شده در این بخش استفاده کنند.

همچنین در این بخش، اطلاعات مربوط به نحوه و زمان ثبت نام در کلاس‌ها، سطوح و دوره‌های ارائه شده و مراکز آموزش زبان فارسی در یونان بارگذاری شده و علاقه‌مندان می‌توانند به صورت برخط فرم مربوطه را در سامانه تکمیل و به صورت غیرحضوری ثبت نام کنند. در فرم ثبت نام برخط مواردی مانند نام و نام خانوادگی، شغل، تحصیلات، تاریخ تولد، عکس پرسنلی، تصویر شناسنامه و پاسخ به چند سوال از جمله آیا قبلا فارسی خوانده اید، چرا می‌خواهید فارسی یاد بگیرید و ... از متقاضیان دریافت می‌شود. بنابراین، ثبت نام و کلیه مراحل جذب زبان آموزان جدید، به صورت کاملاً الکترونیکی و از سامانه طراحی شده در این پایگاه صورت می‌گیرد.

در بخش کتاب‌های آموزشی نسخ دیجیتال بیش از ۳۰ عنوان کتاب آموزش زبان فارسی که توسط بنیاد سعدی ارائه شده، در دسترس اعضای انجمن قرار گرفته است. پیش از بارگیری کتاب، علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از افزونه نمای کتاب، کتاب مورد نظر را به صورت مجازی ورق بزنند و مشخصات کتاب از جمله، حجم، عنوان و ... را مشاهده کنند.

در قسمت ویدیوهای آموزشی نیز، بیش از ۲۰ ویدیو ۱۰ دقیقه‌ای آموزش زبان فارسی که توسط این نمایندگی تهیه و تولید شده‌، قرار گرفته است. در این ویدیوها استاد مربوطه بخش‌های ابتدایی زبان فارسی از جمله الفبا، احوالپرسی، اعداد و … را به صورت غیر همزمان در قالب این ویدیوها تدریس می‌کند. این ویدیو ها بیشتر با هدف آشنایی اولیه علاقه‌مندان با زبان فارسی تولید شده‌اند.

در بخش فرهنگ و هنر، اطلاعات و توضیحات اجمالی در خصوص پایگاه‌های اینترنتی فعال در حوزه معرفی فرهنگ و هنر ایران از جمله وبگاه تماشای فیلم‌های ایرانی ایرانفلیکس، پادکست‌ها جلوه‌های ایران، وبگاه نشریه الکترونیکی چشم انداز ایران و همچنین، پایگاه جامع ایران شناسی ارائه شده و پیوند مستقیم ورود آن ها قرار گرفته است.

در بخش رویدادها، اخبار تمامی برنامه‌ها و نشست‌هایی که توسط انجمن زبان و ادب فارسی برگزار شده و اطلاع رسانی برنامه‌هایی که برگزار خواهد شد، منتشر می‌شود.

در بخش دیگری از این پایگاه، متن اساسنامه انجمن دوستداران زبان و ادبیات فارسی به صورت افزونه نمای کتاب، قرار گرفته و علاقه‌مندان می‌توانند قبل از ثبت نام و عضویت در این انجمن، اساسنامه‌ای که در نشست عمومی مورد قبول همه زبان آموزان قرار گرفته و به صورت رسمی به مراجع دولتی یونان ارائه شده را مطالعه کنند.

یکی از بخش‌های کاربردی این پایگاه، بخش عضویت در انجمن دوستداران زبان و ادبیات فارسی به صورت برخط است. اعضای این انجمن علاوه بر امکان بهره مندی از بخش‌های ویژه اعضاء نظیر کتابخانه دیجیتال و فیلم‌های آموزشی از رویدادهای فرهنگی و هنری که توسط انجمن برگزار می گردد، مطلع شده و می‌توانند در نشست سالانه برای تعیین هیأت مدیره شرکت کنند.

برای عضویت در این انجمن کافی است تا علاقه‌مندان اطلاعات شخصی خود از جمله نام و نام خانوادگی، تلفن، ایمیل، عکس پرسنلی و تصویر شناسنامه را در فرم الکترونیکی طراحی شده در این پایگاه وارد کنند. هیأت مدیره در کارتابل الکترونیکی مربوط به خود، درخواست عضویت را بررسی و تایید می‌کنند. در ادامه، ایمیل تایید برای درخواست کننده ارسال می‌شود و کاربر می‌تواند کارت عضویت خود را به صورت الکترونیکی از طریق سامانه دریافت کند.

با این امکان، علاقه‌مندان از همه شهرهای یونان می‌توانند در این سامانه ثبت نام و به عضویت این انجمن درآیند. هر کارت عضویت دارای مشخصات کلی از جمله نام و نام خانوادگی، تاریخ عضویت، کد شناسه و QR code است. با اسکن کد کیو آر اعتبار این کارت تایید و از صحت آن اطمینان حاصل می‌شود. حضور در نشست‌های مربوط به انجمن و امتحانات پایانی زبان فارسی مستلزم داشتن کارت عضویت در انجمن است.

از جمله شاخصه‌های فنی این سایت می‌توان به استفاده از افزونه‌های تخصصی مربوط به ثبت نام و دریافت کارت عضویت، دریافت خودکار ایمیل تایید از سوی اعضای هیأت مدیره، سیستم مدیریت اعضا، کارتابل مدیریت و فایر وال ویژه برای حفظ اطلاعات شخصی افراد اشاره داشت. در این پایگاه تا به امروز بیش از دو گیگابایت محتوا بارگزاری شده است و این انجمن در حال حاضر 172 عضو فعال دارد که کارت عضویت خود را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved