-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/17 - 14:53
  • 696
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

رئیس مرکز ملی نسخ خطی و کتب نادر قزاقستان با رایزن فرهنگی کشورمان دیدار کرد

در دیدار رئیس مرکز ملی نسخ خطی و کتب نادر قزاقستان با رایزن فرهنگی ایران، دو طرف ضمن ابراز خرسندی جهت تداوم روابط میان رایزنی فرهنگی ایران و این مرکز، در خصوص هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی سفر هیئت مرکز بین‌المللی میکروفیلم ایران به قزاقستان گفتگو کردند. بهره‌مندی از ظرفیت‌های حضور این هیئت بلندپایه ایرانی در قزاقستان، برگزاری دو نشست تخصصی با حضور دکتر خواجه‌پیری و برگزاری نمایشگاه معرفی نسخ خطی و کارگاه خوشنویسی از جمله اهداف پیش‌بینی‌شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ژاندوس بولدیکوف رئیس مرکز ملی نسخ خطی و کتب نادر قزاقستان با رایزن فرهنگی ایران دیدار و گفتگو کرد. هدف از این دیدار هماهنگی و برنامه‌ریزی سفر هیئت مرکز بین‌المللی میکروفیلم ایران به آستانه بود. در این دیدار ژاندوس بولدیکوف ضمن برشمردن محورهای موردنظر در ایام حضور هیئت ایرانی در آستانه گفت ما باید تلاش نماییم تا از ظرفیت حضور هیئت بلندپایه ایرانی در آستانه نهایت استفاده را ببریم. وی افزود: تلاش می‌کنیم دو نشست تخصصی با حضور دکتر خواجه‌پیری رئیس مرکز بین‌المللی نسخ خطی و کارشناسان آن مرکز داشته باشیم. ایشان همچنین به تدابیر اندیشیده شده جهت حضور مقامات وزارت فرهنگ و اطلاعات در روز افتتاحیه اشاره نمود. به این ترتیب، ضمن برگزاری نمایشگاه معرفی نسخ خطی، کارگاه خوشنویسی نیز در کنار آن برگزار خواهد شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته بنا بر آن است تا برنامه‌های مشابهی نیز در کتابخانه آکادمی ملی علوم قزاقستان برگزار گردد.

 رایزن فرهنگی کشورمان نیز ضمن اظهار خرسندی از حضور رئیس مرکز نسخ خطی و کتب نادر قزاقستان در محل رایزنی، به پیشینه مناسبات فی‌مابین اشاره کرد و این مرکز را یکی از بخش‌های بسیار مهمی خواند که تاکنون ارتباطات بسیار خوبی با آن داشته‌ایم. ایشان با اشاره به حضور هیئت ایرانی در این کشور در آینده‌ نزدیک گفت: تلاش می‌کنیم از ظرفیت حضور دکتر خواجه‌پیری و تیم همراه ایشان استفاده لازم به عمل آید و در صددیم تا در ایام حضور هیات ایرانی تفاهم‌نامه همکاری علمی بین مرکز ملی نسخ خطی و کتب نادر منعقد شود تا زمینه همکاری از انسجام و هم‌افزایی بیشتری برخوردار گردد. در این دیدار مقرر گردید تا زمان برگزاری نمایشگاه مرمت نسخ خطی و کارگاه خوشنویسی جلسات برای هماهنگی بیشتر به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved