-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/26 - 06:33
  • 625
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با وزیر فرهنگ سنگال دیدار کرد

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با وزیر فرهنگ سنگال دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی پور رئیس  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در شهر داکار با  علیو سو وزیر فرهنگ سنگال دیدار و در خصوص همکاریهای فرهنگی بین دو کشور گفتگو نمود .

در این دیدار طرفین ضمن برشمردن ظرفیت‌های گسترده فرهنگی دو کشور و تاریخ طولانی روابط فرهنگی بین دو کشور بر گسترش روابط فرهنگی و هنری در تمامی زمینه ها تاکید نمودند .

 وزیر فرهنگ سنگال گفت؛ ایران در جهان با هنر و فرهنگ و علوم شناخته می شود وی افزود طی دو هفته گذشته وزیر محیط زیست سنگال از ایران دیدار کرده بود و گزارش کاملی از ویژگی‌های و توانمدیهای ایران ارائه داد. ایشان در ادامه گفت :سفارت ایران و رایزنی فرهنگی در ارتباط مستقیم با وزارت فرهنگ سنگال می باشند.

 وی اظهار کرد :تشکیل اتاق مشترک سینمای ایران و سنگال و برگزاری برنامه هنری در دو کشور بر شناخت بیشتر مردم دو کشور خواهد افزود .

 در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور با تاکید بر نقش روابط فرهنگی بین دو کشور گفت: ایران در غرب آسیا و سنگال در غرب آفریقا دارای ظرفیت های فرهنگی و هنری بالایی هستند و من در سفر کوتاه خود به سنگال دریافتم مردم این کشور دارای ریشه های دینی و فرهنگی قوی هستند و با مردم ایران دارای اشتراکات فرهنگی هستند.

وی تصریح کرد، ریشه های عشق و علاقه به اهل بیت(ع) و قرآن کریم در بین مردم سنگال مثال زدنی است مردم ایران و سنگال از محبان اهل بیت هستند.

. .

. .

تصاویر

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved