-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/03/05 - 17:11
  • 186
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دیپلماسی خدمت؛ یادگار ماندگار رئیس‌جمهور شهید

ایشان هیچ کاری را دستور انجام نمی‌داد، مگر اینکه مطمئن می‌شد آن کار به نفع مردم است. عدالت، همواره شعار ایشان بود و در توزیع منابع به این مهم توجه می‌کرد و اینگونه بود که واژه‌ای عمیق به نام «دیپلماسی خدمت» را سپهر دیپلماسی فرهنگی از خود بجای گذاشت و شهادت پاداش تلاش‌های او در عرصه دیپلماسی خدمت بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به نقل از خبرگزاری ایکنا مهدی رضا، کارشناس ارشد ارتباطات و امور بین‌الملل در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری ایکنا قرار داده است، تصریح کرد: شهید جمهور ما دلسوزی و اعتماد مردم را سرمایه خود در مسیر خدمت به خلق می‌دانست و در سفر‌های پیاپی استانی همواره دغدغه مردم را داشت و شعارش این بود که مردم به ما اطمینان کردند و ما باید امانتدار اعتماد آنان باشیم.

متن این یادداشت در ادامه از نظر می‌گذرد:

«ومن المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه ومنهم من ینتظر ومابدلوا تبدیلا»

آری! آن شهید جمهور و سید محرومان، با نیتی خدایی، مسیر خدمت به جامعه و سربلندی کشور را با همتی بی‌نظیر در پیش گرفته بود و بارقه‌ امید را در دل آحاد مستضعفان روشن کرده بود.

البته که شهادت موهبتی است که ایزد منان جز به خاصان خود عرضه نمی‌دارد و خوشا به حال سید محرومان و یارانش که مشمول این موهبت الهی شدند و شهادت مزد خدمت صادقانه‌شان شد.

آیت الله دکتر رئیسی شخصیت و چهره حاج قاسم را برای ما زنده می‌کرد؛ ایمان و اخلاص و امید در وجود آیت‌ الله رئیسی موج می‌زد و ایشان در تقواپیشگی و انقلابی‌گری همچون شهید بهشتی ممتاز بود.

آیت الله رئیسی فسادستیز بود، روحیه مردمی بودن، توجه ویژه به محرومان، عدالت‌گستری و خدمت صادقانه به مردم از ویژگی‌های بارز آیت الله رئیسی بود. از نگاه رهبری ایشان عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی، با کفایت و پرتلاش و خدمتگزاری صمیمی، مخلص و با ارزش برای مردم بود.

درباره چهره مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی نیز باید گفت، هیچ فاصله‌ای بین آیت الله رئیسی و مردم و شنیدن درد دل‌های آنها دیده نمی‌شد و همین بر محبوبیتش افزوده بود.

شهید جمهور ما دلسوزی و اعتماد مردم را سرمایه خود در مسیر خدمت به خلق می‌دانست و در سفر‌های پیاپی استانی همواره دغدغه مردم را داشت و شعارش این بود که مردم به ما اطمینان کردند و ما باید امانتدار اعتماد آنان باشیم. 

ایشان هیچ کاری را دستور انجام نمی‌داد، مگر اینکه مطمئن می‌شدند آن کار به نفع مردم است و همواره اعتقاد داشتند کار کارشناسی که به نفع آینده مردم باشد، حتماً باید اجرایی شود. عدالت، همواره شعار ایشان بود و در توزیع منابع به این مهم توجه می‌کرد و اینگونه بود که واژه‌ای عمیق به نام «دیپلماسی خدمت» را سپهر دیپلماسی فرهنگی از خود بجای گذاشت و شهادت پاداش تلاش‌های او در عرصه دیپلماسی خدمت بود.

امید است بتوانیم راه و سیره آن سید شهید را ادامه دهیم و در پیشگاه خداوند متعال و تمامی شهدا به‌ویژه شهدای خدمت روسفید و سربلند باشیم.

و در پایان به جهت تخفیف آلام از این فقدان به این کلام وحی دل می‌دهیم «وبشّر الصّابرین الّذین إذا أصابتْهمْ مصیبهٌ قالوا إنّا للّه و إنّا إلیْه راجعون...»

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved