-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/04/18 - 16:03
  • 487
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دیدار و گفتگو رایزن فرهنگی ایران با رئیس بنیاد حمایت از توسعه گردشگری قرقیزستان

جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۲، ابوذر طوقانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان با آقای ابوالقاسم شیرنیازوف، رئیس بنیاد حمایت از توسعه جهانگردی وابسته به وزارت اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان در محل آن بنیاد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  طوقانی  در بدو دیدار با ابراز خوشحالی از آشنایی و تبریک انتصاب آقای شیرنیازوف به سمت ریاست بنیاد، بیان داشت: توسعه صنعت گردشگری یکی از اولویت‌های فعالیت رایزنی فرهنگی در سال جاری است و با توجه به اینکه این بنیاد مسئول این حوزه در قرقیزستان است و طبق برآورد نهادهای دولتی انتظار می‌رود امسال حدود ۱۰ میلیون جهانگرد از این کشور بازدید کنند، طرف ایرانی آماده همکاری و تبادل تجارب برای جذب توریست‌های ایرانی به قرقیزستان و بالعکس است.

ابوالقاسم شیرنیازوف با استقبال از پیشنهاد رایزن فرهنگی کشورمان در قرقیزستان گفت: ایران از لحاظ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور بزرگی است و با توجه به اینکه همسر محبوب ماناس بزرگوار، قهرمان ملی مردم قرقیز، فارسی‌زبان بود، ما معتقدیم که با مردم ایران نه تنها مشترکات تاریخی و فرهنگی داریم، بلکه آن را از جمله خویشاوندان خود می‌دانیم.

 طوقانی به سوال آقای شیرنیازوف مبنی بر اینکه آیا پرواز مستقیم بین ایران و قرقیزستان وجود دارد، اذعان کرد: پرواز مستقیم طول سال‌های متمادی میان تهران و بیشکک برقرار بود و تا حدود نیم سال پیش پرواز مشهد – بیشکک داشتیم که به دلیل کاهش مسافر و برخی دلایل دیگر متوقف شد و اکنون سفارت ایران تلاش می‌کند که آن را برقرار نمایند.

در این راستا رئیس بنیاد حمایت از توسعه گردشگری تصریح کرد که قرقیزستان با ۶۱ کشور جهان لغو روادید است و برای افزایش تعداد جهانگردان ایرانی و قرقیزی با ایران نیز باید این سیستم راه‌اندازی شود، به ویژه پس از دریافت عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای. وی پیشنهاد داد که از طریق همکاری با رایزنی فرهنگی روز جهانگردی ایران در قرقیزستان و بالعکس برگزار گردد.

 طوقانی با ابراز اینکه برگزاری روزهای فرهنگی ایران در قرقیزستان یکی از موضوعات اصلی کار رایزنی فرهنگی است که همچنین نقش واسطه در حوزه گردشگری را دارد، گفت: ما شما را با نهادهای متولی آژانس‌های توریستی ایران مرتبط خواهیم کرد تا همکاری مستقیم داشته باشید و با تشریک مساعی بتوانیم از طریق برقراری پرواز مستقیم، لغو روادید، برگزاری روزهای جهانگردی، افزایش تعداد جهانگردان و... روابط دوستانه میان دو مردم را گسترش دهیم.

در پایان دیدار طرفین با ابراز خرسندی از صمیمیت و روحیه همکاری همدیگر توافق کردند که طرف قرقیزی تمام پیشنهادات مطرح شده را به صورت کتبی به رایزنی فرهنگی ارسال می‌کند و طرف ایرانی تلاش می‌کند امکانات جمهوری اسلامی ایران را برای جامعه گردشگری قرقیزستان بیشتر معرفی نماید تا برایشان انگیزه‌ای برای سفر به ایران ایجاد شود.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved