-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/10/08 - 10:42
  • 298
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با ایرانیان مقیم ارمنستان

حسین امیرعبداللهیان همزمان با مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و یاد سردار شهید اسلام سید رضی موسوی، با ایرانیان مقیم ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که به اتفاق هیئتی از نمایندگان مجلس و معاونین وزارت امور خارجه برای دیداری دوستانه و ملاقات با مقام‌های کشور ارمنستان وارد ایروان شده بود، پس از دیدار با پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، وزیر خارجه و دیگر مقامات این کشور، در جمع ایرانیان مقیم ارمنستان در مسجد کبود ایروان نیز حضور یافت و با آنان گفت‌وگو کرد.

سبحانی سفیر کشورمان در ارمنستان، ضمن خوش‌آمدگویی به وزیر امور خارجه و هیئت همراه و گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و یار دیرین مقاومت و همرزم سردار دلها، شهید سید رضی موسوی با اشاره به جایگاه ارمنستان و ظرفیت‌های فراوان توسعه روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، گفت: کارکنان خدوم نمایندگی و مسئولان ارگان‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان برای افزایش این ظرفیت‌ها با تمام توان و با از خود گذشتگی بسیار در حال انجام وظیفه هستند.

اسدی موحد، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها و شهید سید رضی موسوی، گفت: ارمنستان کشور فرصت‌ها و ظرفیت‌ها  در عرصه فرهنگی برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: این ظرفیت‌ها به ویژه در زمینه‌های کتاب، صنایع دستی، موسیقی و سایر هنرها مخصوصاً زبان فارسی است.

در ادامه مدیر مدرسه شهید فهمیده و مسئول کار و کنسولی نیز در حوزه فعالیت‌های خود گزارش‌هایی ارائه کردند.

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان روند مطلوب بودن فعالیت‌های سفارت و رایزنی به ویژه زمینه‌های فرهنگی به بیان گوشه‌هایی از این فعالیت‌ها پرداخت .

در این مراسم، معاون وزیر خارجه کشورمان نیز در خصوص ضرورت تلاش برای توسعه روابط فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی با دیگر کشورها و به ویژه ارمنستان از برگزاری این مراسم معنوی در مسجد کبود ایروان تقدیر کرد.

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان سخنران پایانی این مراسم بود که از برگزاری این مراسم در مکان معنوی مسجد کبود ایروان تقدیر کرد و با گرامیداشت یاد و خاطر شهید سلیمانی و شهید سید رضی موسوی از ارائه گزارش خوب و ارزشمند اسدی موحد، رایزن فرهنگی کشورمان تقدیر کرد و قول پیگیری مسائل مربوط به توسعه کمی و کیفی زبان فارسی در ارمنستان و دیگر موضوعات مربوط به روابط دو کشور را در بازگشت به تهران داد.

وی با پرداختن به مسائل غزه و فلسطین گفت فلسطین و غزه پیروز میدان هستند و مبارزه همچنان به سود مقاومت ادامه دارد.

وزیر خارجه کشورمان افزود: رژیم صهیونیستی با تمام توان خود تلاش کرد مقاومت و حماس را نابود و خلع سلاح کند که در این راه با شکست مواجه شد.

انتهای پیام/

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved