-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/04/06 - 08:08
  • 561
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دیدار های ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی در سلیمانیه عراق

سیدابوالحسن نواب ، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ایران طی سفری به اقلیم کردستان عراق، دیدارهایی با برخی از شخصیت های فرهنگی – علمی – دانشگاهی و سیاسی و دینی داشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق از دیدار و رایزنی های ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب ایران در سفر به سلیمانیه عراق خبر داد و افزود :

طبق برنامه ریزی صورت گرفته ، سیدابوالحسن نواب ، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ایران طی سفری به اقلیم کردستان عراق، دیدارهایی با برخی از شخصیت های فرهنگی – علمی – دانشگاهی و سیاسی و دینی داشت.

 دکتر سیدابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ایران همچنین در سفر  سلیمانیه  بر سر مزار جلال طالبانی رئیس جمهور اسبق و رهبر فقید اتحادیه میهنی حضور یافت و ضمن تقدیم تاج گل به آرامگاە ایشان دفتر ویژه یادبود را امضا کرد.

سیدابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ایران با دکتر کوسار محمد علی ریاست دانشگاە برترین و قدیمی ترین دانشگاه کردستان عراق دیدار و گفتگو داشت.

وی همچنین با ریاست ادارە کل اوقاف سلیمانیه و توابع و ریاست اتحادیه علمای سلیمانیه دیدار و در خصوص مسائل مشترک و مورد علاقه رایزنی کردند.

در این دیدارها مقرر شد روابط علمی، دانشگاهی میان دانشگاه ادیان و مذاهب ایران و دانشگاە های اقلیم کردستان برقرار و گسترش یابد و ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن بازدید از خانه فرهنگ ج.ا.ا. در سلیمانیه بر نقش محوری خانه فرهنگ در این خصوص تاکید نمود .

همچنین سیدابوالحسن نواب با حضور دکتر سید احمد برزنجی( وزیر اسبق اوقاف اقلیم کردستان و مشاور مرحوم جلال طالبانی ) و مشاور ویژه  بافل طالبانی (ریاست فعلی حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق) دیداری با برخی شخصیت های سیاسی و دینی  صورت داد و در این دیدار موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی و سیاسی در خصوص اقلیت های دینی و مذهبی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی همچنین در کلیسای مرکزی مسیحیان سلیمانیه عراق حضور یافت و با  اسقف اعظم مسیحیان این منطقه  نیز به بحث و گفتگو نشست .

حضور ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی در قدیمی‌ترین و اولین مسجد ساخته شده در تاریخ سلیمانیه عراق و دیدار با شخصیت های دینی و مذهبی و فرهنگی این مسجد و مدرسه علوم دینی از دیگر برنامه های سفر وی به سلیمانیه بود.

 

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved