-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/06/01 - 09:46
  • 63
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دیدار نمایندگان فرهنگی کشورمان با سجاده نشین دربار موهره شریف

مجید مشکی و مهدی طاهری ضمن حضور در درباره موهره شریف با پیر مجتبى گلبادشاه، سجاده نشین این دربار، دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجید مشکی، رایزن فرهنگى کشورمان از خدمات علمى، آموزشى و فرهنگى گلبادشاه و دربار موهره شریف قدردانى و پیشنهاد کرد تا در آینده این دربار در دو سمینار مهم تصوف در پاکستان و جشنواره علمى و فرهنگى امام رضا(ع) نقش محورى ایفا کند.

مهدى طاهرى، مسئول خانه فرهنگ ایران در راولپندى از آمادگى نمایندگان بنیاد سعدى جهت راه‌اندازى کلاس‌هاى آموزش زبان فارسى در مدارس تحت اشراف درباره موهره شریف خبر داد و اظهار امیدوارى کرد با ایجاد کلاس‌هاى آموزش زبان فارسى، دانش آموزان و طلاب این مدارس بتوانند با دنیاى شیرین زبان فارسى آشنا شود.

پیر مجتبى گلبادشاه، سجاده نشین دربار موهره شریف با اعلام آمادگى خود براى گسترش این همکارى‌ها، ضمن ابراز علاقه به جمهورى اسلامى ایران از پیشنهاد برگزارى سمینارهاى علمى در دربار موهره شریف استقبال کرد.

در ادامه، نمایندگان فرهنگی کشورمان ضمن بازدید از بخش‌هاى مختلف درباره موهره شریف در کلاس‌هاى آموزشى نوجوانان دختر و پسر حضور یافتند و با فعالیت‌هاى آموزشى این دربار آشنا شدند.

مشکی، رایزن فرهنگى کشورمان طى سخنان کوتاهى، نوآموزان این دربار را به فراگیرى هرچه بیشتر و بهتر علوم تشویق کرد و آنان را معماران آینده روابط ایران و پاکستان دانست که مى‌توانند صلح و دوستى را در سطح منطقه استوار کنند.

نمایندگان فرهنگى کشورمان همچنین با حضور بر سر مزار اجداد سجاده نشین، دربار موهره شریف که بانیان این دربار بوده‌اند، ضمن قرائت فاتحه براى آنان طلب مغفرت کردند.

انتهای پیام/

 

  

. .

. .

تصاویر

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved