-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/03/07 - 09:21
  • 360
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دیدار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با رئیس دانشکده مدیریت دولتی دانشگاه صنعتی سیام

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند ملاقاتی را با  شریف هادی رئیس دانشکده مدیریت دولتی دانشگاه صنعتی سیام جهت گفتگو و مصاحبه رسانه ای برای انتشار در شبکه دانشگاه انجام دادند.

     هدف ازاین دیدار ارائه سیاست های جدید نمایندگی فرهنگی و نیز گفتگوها دوجانبه جهت گسترش فعالیتهای علمی، فرهنگی بود.

در همین راستا رایزن فرهنگی گفتند :  رایزنی ج.ا.ایران در پیرو فعالیتهای گذشته در نظر دارد ارتباط بیشتری با دانشگاهها برقرار نموده و تبادل استاد ودانشجو ، برگزاری نشست های علمی ، گسترش زبان فارسی وایران شناسی جزو اولویت های اصلی این نمایندگی میباشند .افزودنی است در بخش توریسم نیز این نمایندگی آمادگی دارد که اساتید فرهیخته دانشگاهی را برای بازدید از دانشگاهها و اماکن دیدنی ایران طی برنامه هایی با مشارکت دانشگاههای تایلند بصورت جدی دنبال نماید.

  ایشان در ادامه صحبت های خود افزودند: در سطح کلان ایران بر پایه ضرورت های نگاه به شرق و برای کم رنگ کردن تبلیغات رسانه های غربی و مقابله با فشارهایی که از جانب غرب با آن مواجه است برای پیوند به کشورهای شرقی خصوصا تایلند که از منافع مشترک فرهنگی برخورداریم برنامه های فرهنگی از جمله فعالیتهای رسانه ای دانشگاهها بهره خواهد برد.

دکتر شریف هادی هم در خصوص فعالیتهای دانشگاه سیام توضیحاتی دادند وگفتند: برنامه های فرهنگی از طریق دانشگاهها به سرعت در حال گسترش است . مرکز ایران شناسی مستقر در دانشگاه سیام نیز که با کمک و حمایت رایزنی فرهنگی ایران درحال فعالیت می باشد نمونه بارزی از این فعالیت است .

وی همچنین افزود : در زمینه انتشارات و آموزش های فرهنگی و زبان فارسی برنامه های  بسیاری دیده شده است و  در حال حاضر به عنوان نمونه در مرکز فرهنگی ایران در دانشگاه سیام  با حدود 15 دانشجو کلاس های زبان فارسی برقرار میباشد . همچنین کلاس زبان فارسی در یکی از بیمارستانهای بین المللی تایلند با 20 دانشجو  برقرار میباشد و مقرر گردیده دردیگر دانشگاههای علوم پزشکی که مراجعه کننده ایرانی دارند برای پاسخگویی به این افراد  کلاس زبان فارسی در این مراکز نیز برقرار شود  که این خود نیازمند حمایت نمایندگی فرهنگی است.

ایشان همچنین گفتند: درحال حاضر تقریباً در تمامی دانشگاه های تایلند پس از برقراری روابط بین ایران و عربستان سعودی،فضای مناسبی برای توسعه فرهنگ و زبان فارسی بوجود آمده که بایستی از این فرصت بهره کافی را ببرد  . برهمین اساس بسیاری از دانشگاه ها به جنبه های مختلف هنری ایران به ویژه شعر تاکید دارند. نمونه آن مدتی پیش انجمن شاعران تایلندی در مورد شعر ایران اطلاعاتی را درخواست نمودند که بدلیل عدم اطلاع کافی  صرفا  به معرفی برخی از شاعران ایران اکتفا کردم و برهمین رویه می توان فعالیتهای فرهنگی ایران را تقویت کرد.

این استاد دانشگاه گفتند: نکته مهم دیگر اینکه دانشگاه ها بر گردشگری ایران متمرکز هستند. بسیاری از دانشگاه ها قصد دارند  به صورت گروهی بازدید علمی از ایران داشته باشند از طرفی تورهای درمانی و سلامت ایران نیز مورد توجه مردم تایلند قرار گرفته است از این رو رایزنی فرهنگی ایران می تواند دراین زمینه نیز هماهنگیهای لازم برای بهره برداری حداکثری از این فرصت ها  را بعمل آورد.

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved