-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/10/03 - 14:39
  • 242
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دیدار با رئیس مرکز فیلم صربستان

در دیدار امیر پورپزشک رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با ایوان کارل رئیس مرکز فیلم صربستان زمینه های گسترش همکاری ها در حوزه فیلم و سینما مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این دیدار روز جمعه اول دیماه 1402 برابر22 دسامبر2023 در مرکز فیلم صربستان انجام شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این دیدار پورپزشک با اشاره به سابقه ارتباط و همکاری رایزنی با مرکز فیلم گفت: ما مایلیم در حوزه فیلم وسینما گام های بیشتری برداشته شود و یکی از نشانه های این تمایل دعوت از شما برای شرکت در جشنواره بین المللی فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد سینمایی در سطح منطقه است. همچنین مایلیم در چارچوب تفاهم نامه قبلی اقدامات جدی تری برای همکاری های بین دو کشور در این حوزه صورت پذیرد. در ایران مراکز و موسسات سینمایی علاقمند به گسترش همکاری ها و حضور بیشتر در بازار فیلم هستند. پورپزشک  با اشاره به برنامه های رایزنی در این حوزه از جمله برگزاری دومین جشنواره فیلم مستند ایران با همکاری مرکز فرهنگی بلگراد و حضور کارگردان مستند ساز ایرانی گفت: علاقمندی به تولید مشترک فیلم از سوی تولیدکنندگان و کارگردانان ایرانی وجود دارد و حضور در جشنواره های مختلف فرصت های ارزشمند برای تبادل تجربیات و تقویت همکاری های خواهد بود. وی گفت در همین ارتباط یکی از کارگردان ایرانی درسال گذشته، طرحی را برای ساخت فیلم مشترک ارائه داد که تاکنون پاسخی دریافت نکرده است لذا درخواست ما این است که اطلاعات کافی درخصوص شرایط و مراحل ساخت فیلم های مشترک در اختیار قرار گیرد.

ایوان کارل رئیس مرکز فیلم صربستان نیزگفت: بدلیل همزمانی با جشنواره فیلم برلین و جشنواره دیگر فیلم درصربستان قادر به حضور در جشنواره فیلم کوبا که فیلم های صرب در آن شرکت دارند نیستیم لذا امکان شرکت در جشنواره فیلم فجر را ندارم.

وی آمادگی مرکز فیلم صربستان را برای بررسی و ارائه طرح ها و برنامه های مشخص تولیدکنندگان و کارگردانان ایرانی را به کارگردانان و یا مراکز فیلمسازی صربستان اعلام کرد و گفت در زمینه انعکاس برنامه ها و جشنواره های فیلم در ایران به مراکز و دست اندرکاران فیلم همکاری خواهد شد.   

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved