-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/03/23 - 07:56
  • 320
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دور جدید کلاس‌های آموزش زبان فارسی در بنگلادش آغاز شد

دور جدید کلاس‌های آموزش زبان فارسی از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دور جدید کلاس‌های آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش، 21 خردادماه با حضور سیدرضا میرمحمدی، رایزن فرهنگی کشورمان، مجید پویان، استاد اعزامی زبان و ادبیات فارسی از کشورمان به دانشگاه داکا و جمعی از فارسی‌آموزان آغاز شد.

میرمحمدی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سخنانی، گفت: با توجه به تأثیرپذیری و وام گیری تاریخ و فرهنگ بنگلادش از زبان و ادب فارسی و به علت رواج و رسمیت بیش از 600 ساله این زبان در بنگلادش به عنوان بخشی از شبه قاره هند، یادگیری این زبان کمک زیادی به آشنایی با پیشینه تاریخی و فرهنگی این کشور می‌کند.

وی افزود: زبان فارسی به دلیل نوشته شدن کتاب‌های مرجع زیادی در رشته‌های علوم انسانی و اسلامی به این زبان، از یک سو زبان دانش و معرفت است و از سوی دیگر زبان دوم جهان اسلام محسوب می‌شود. از این جهت، یادگیری زبان فارسی ارزش و اهمیت مضاعف دارد و باب ورود به دنیای علم و دانش را بر یادگیرندگان آن باز می‌کند.

میرمحمدی بر ضرورت تلاش و کوشش فارسی آموزان و جدیت آنان در یاد گیری این زبان غنی و پر مایه که به عنوان یک زبان خارجی انتخاب کرده‌اند، تأکید و توصیه کرد که وقت و همت لازم را برای یادگیری این زبان شیرین و جذاب با بهره گیری حداکثری از مدرسان دوره‌ها، متون و منابع آموزشی و ابتکار و خلاقیت فردی، صرف کنند.

در ادامه، مجید پویان، استاد اعزامی زبان و ادبیات فارسی نکات و ملاحظات لازم را در یادگیری هر چه بهتر این زبان به شرکت کنندگان در دوره یادآور شد و برای آنان در این مسیر آروزی توفیق کرد.

در این دوره، تعداد 20 نفر فارسی آموز در سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته شرکت کردند و هر هفته 2 جلسه در کلاس‌ها حضور خواهند داشت و با استفاده از منابع آموزشی بنیاد سعدی دوره را طی می‌کنند.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved